Elektromobilność

Marketing w warsztacie

11 miesięcy temu  12.12.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Dywersyfikacja firmy o hulajnogi elektryczne

Hulajnoga jako środek transportu pozwala omijać korki i w szybki sposób dostać się do celu w wielkomiejskiej dżungli. Koniecznym warunkiem dla powodzenia takiej wypożyczalni jest zorganizowanie pracowników do ładowania pojazdów i zbierania ich z przestrzeni miejskiej. I tu dochodzimy do walorów mobilnej stacja ładowania akumulatorów.

Ford F-150 Lightning jako sposób na rozwinięcie firmy udostępniającej hulajnogi elektryczne? Ciekawą inicjatywą wykazał się pewien przedsiębiorca. Max Rastelli prowadzi firmę udostępniającą mieszkańcom Halifax w Nowej Szkocji hulajnogi elektryczne. Założył firmę w 2019 roku, aby zwiększyć swój udział w popularyzacji alternatywnych rozwiązań transportowych w mieście.

Jako wieloletni właściciel Forda F-150, był zachwycony, gdy Ford zaprezentował w 2021 roku elektrycznego F-150 Lightning. Natychmiast zapisał się na listę klientów i wpłacił zaliczkę. Rastelli zawsze myślał poważnie o kupieniu pojazdu elektrycznego, ale chciał, aby była to ciężarówka, która będzie przydatna w jego firmie i pozwoli mu prowadzić aktywny tryb życia. Odebrał F-150 Lightning w październiku 2022 roku, zadowolony z możliwości pokazania mieszkańcom Halifaxu, że nie tylko jego skutery są elektryczne, ale także jego firmowy samochód. To, co zaczęło się jako forma promocji elektrycznego transportu, szybko przekształciło się w lokomotywę rozwoju jego działalności.

Kiedy Rastelli założył firmę HFX e-Scooters, przewoził hulajnogi do centralnej bazy w Halifaksie, gdzie były ładowane, co oznaczało konieczność częstych przejazdów i przestojów. W 2021 r. wprowadził wymienne akumulatory w hulajnogach elektrycznych, co pomogło wyeliminować część przerw w pracy, choć wciąż trzeba było je ładować codziennie w centralnej bazie, gdzie instalacja nie dysponowała wystarczającą mocą, by ładować wszystkie akumulatory jednocześnie.

Dzięki systemowi zasilania pokładowego Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW, Rastelli uświadomił sobie, że może ładować wiele akumulatorów jednocześnie podczas jazdy swoim nowym pick-upem. Pozwoliło to firmie uniezależnić się od huba ładowania w bazie, a także utrzymać ciągłość ładowania i zwiększyć efektywność wymiany akumulatorów przy niemal idealnej dyspozycyjności każdej hulajnogi w jego parku jednośladów.

Samochód elektryczny tak bardzo poprawił efektywność jego firmy, że w czerwcu 2023 r. Rastelli kupił drugi egzemplarz pick-upa.

- Natychmiast stało się dla mnie jasne, że F-150 Lightning może zwiększyć wydajność mojej firmy jako mobilna stacja ładowania akumulatorów, wyposażona w system zasilania pokładowego Pro Power Onboard. Częściowo dzięki obu samochodom byłem w stanie podwoić liczbę hulajnóg elektrycznych w mojej flocie, przy zredukowanych prawie do zera przestojach związanych z ładowaniem, co sprawiło, że moja firma stała się dwa razy bardziej opłacalna. Nie bez znaczenia jest też przyjemność z płynnej jazdy, dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości elektrycznego pick-upa - dzieli się swym doświadczeniem przedsiębiorca.

Fot. Ford

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony