Nie tylko akumulatory trakcyjne!
Pada też sugestia stosowania bardziej wszechstronnego podejścia technologicznego: oprócz energii elektrycznej z baterii istnieje kilka przedstawiających się rozwojowo rodzajów technologii, które mogą w przyszłości odegrać ważną rolę na ścieżce dekarbonizacji europejskiego transportu drogowego (wodór jako paliwo lub w ogniwach paliwowych, biopaliwa, biometan, zarówno sprzężony jak i płynny, e-paliwa itp.). Jest to szczególnie ważne w przypadku średnich i ciężkich pojazdów ciężarowych i transportu długodystansowego. AECDR uważa, że UE powinna dokładnie ocenić potencjał każdej z tych technologii, a także przyjąć najbardziej przydatne i realistyczne metody pomiaru (odejście od „Tank-to-Wheel” i przyjęcie metod, które implikują bardziej wszechstronną analizę, takich jak „Life Cycle Assesment” lub metoda „Well-to-Wheel”), w połączeniu z systemami, takimi jak „system kredytowy” na emisję CO2, który ma pozytywny wpływ na skalę stosowania paliw odnawialnych i niskoemisyjnych.
Fot. Związek Dealerów Samochodów
Komentarze (1)