Elektromobilność

Elektromobilność

ponad rok temu  02.09.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Samochody elektryczne i hybrydowe w Twoim warsztacie? Przybliżamy technologie, testujemy e-UPa

Fot. Piotr Łukaszewicz

Samochody elektryczne i hubrydowe są mniej awaryjne od spalinowych odpowiedników, ale to nie znaczy, że nie potrzebują regularnych wizyt w warsztatach. Właściwe chłodzenie akumulatora (filtry, płyny), zawieszenie, układ hamulcowy, klimatyzacja - tym wszystkim trzeba się zająć.

W portalu warsztat.pl zachęcamy do otwarcia się na samochody z napędami alternatywnymi. Naprawdę nie trzeba wiele, by móc serwisować takie auta - szkolenie, egzamin i odrobina sprzętu. Poniżej linki do materiałów na ten temat:

Samochody elektryczne w warsztatach niezależnych. Praca będzie, ale inna!
Udział pojazdów samochodowych wyposażonych w napęd elektryczny lub hybrydowy z roku na rok jest coraz wyższy. Kolejne kraje zapowiadają wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Pojazdy zasilane energią elektryczną mają wiele wspólnych systemów, które występują już w ich spalinowych odpowiednikach.

1-biegowa przekładnia w samochodach elektrycznych. Jak to działa?
Żeby elektryczna jednostka napędowa osiągnęła maksymalną moc musi uzyskać wysokie obroty. Po to by dostarczyć wysoki moment obrotowy potrzebne jest 10-krotne przełożenie. Aby zaoszczędzić miejsca uzyskano je nie poprzez zastosowanie dużego koła zębatego, lecz dzięki dwóm mniejszym działającym dwustopniowo.

1 walizka z narzędziami, 1 szkolenie i 1 egzamin. I gotowe.
I Twój warsztat może już przyjmować samochody elektryczne i hybrydowe. Zachęcamy, by otworzyć się na takie usługi. Po co czekać, aż będą one powszechne? Czy nie warto być pierwszym na swoim osiedlu, w mieście czy regionie? Pokazać klientom swój warsztat jako miejsce nowoczesne?

Kolejne tematy:
Serwis klimatyzacji w hybrydach i elektrykach
Setki tysięcy bez wymiany klocków hamulcowych?
Awaryjność i regularny serwis w samochodach hybrydowych

By przybliżyć technologię i aspekty użytkowe tych samochodów wzięliśmy na redakcyjne testy samochód elektryczny i hybrydowy. Test hybrydowej Toyoty Corolli GR Sport znajdziecie TUTAJ, natomiast poniżej film prezentujący elektrycznego Volkswagena e-UPa.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony