Elektromobilność

Warto wiedzieć

4 miesiące temu  07.03.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 4 minuty

Stacje ładowania wolne od barier

Publiczne stacje ładowania muszą być dostępne dla wszystkich kierowców samochodów elektrycznych, w tym dla osób niepełnosprawnych. Płynnie działające ramię obrotowe, wyświetlacze z regulacją wysokości i dużo miejsca między punktami ładowania sprawiają, że ładowanie jest łatwe dla wszystkich. To tylko kilka z walorów najnowszego punktu ładowania we Frankfurcie nad Menem.

Audi otwiera swój szósty punkt ładowania we Frankfurcie nad Menem. Przy Orber Straße kierowcy samochodów elektrycznych wszystkich marek mogą ładować swoje pojazdy z mocą do 320 kW za pomocą czterech stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC). Podczas gdy samochód się ładuje, użytkownicy mogą przyjemnie spędzić czas w sąsiednim Klassikstadt Frankfurt, wyjątkowym miejscu w dawnej fabryce ze słynną kolekcją zabytkowych i nowoczesnych klasycznych samochodów. Ponadto, goście mogą skorzystać z oferty gastronomicznej w atrakcyjnym, komfortowym otoczeniu. Wszystkie stacje ładowania Audi są zaprojektowane tak, aby były wolne od barier: obrotowe ramię, wyświetlacze o regulowanej wysokości i duża przestrzeń do manewrowania – na przykład na wózku inwalidzkim – ułatwiają ładowanie wszystkim, w tym osobom niepełnosprawnym.

Obrotowe ramię zmniejsza wagę kabla ładującego o około 60 procent. Dzięki temu klienci na wózkach inwalidzkich mogą trzymać złącze CCS w jednej ręce, a drugą poruszać wózkiem inwalidzkim. Uchwyt na złącze zaprojektowano tak, aby dodatkowo ułatwić obsługę dla osób niepełnosprawnych, a daszek zapobiega zamoczeniu złącza. Dzięki obrotowemu ramieniu, dostęp do wszystkich gniazd ładowania jest bezproblemowy, niezależnie od tego, w którym miejscu auta się znajdują – dzięki temu kierowca nie musi martwić się o ustawienie pojazdu. Automatyczne zwijanie kabla zapobiega potknięciom i blokowaniu drogi użytkownikom wózków inwalidzkich. Co więcej, kabel pozostaje suchy przez cały czas.

Audi inwestuje w ładowanie w centrum miasta

- We Frankfurcie spodziewamy się około 5 tys. operacji ładowania rocznie - mówi Nikolai Senst, który jest odpowiedzialny za zarządzanie wdrażaniem hubów ładowania Audi.

- Przewidujemy, że odsetek powracających klientów będzie podobnie wysoki, jak w innych lokalizacjach.

W Norymberdze, gdzie od grudnia 2021 r. Audi obsługuje hub ładowania Audi z sześcioma punktami ładowania i salonem o powierzchni 200 metrów kwadratowych, wskaźnik zwrotu wynosi około 70 proc. Centrum jest dostępne dla kierowców wszystkich marek samochodów. Klienci Audi mogą zarezerwować miejsce do ładowania online za pośrednictwem aplikacji myAudi.

W centrum ładowania Audi wykorzystuje zużyte akumulatory ze zdemontowanych pojazdów testowych. Dzięki temu Audi może korzystać z dostępnego na miejscu przyłącza niskiego napięcia i nie musi instalować dodatkowego transformatora. Dzięki tymczasowej pojemności magazynowej dla czterech punktów ładowania dostępne jest łącznie około 1,05 megawatogodzin energii – wystarczająco dużo, aby naładować 60 pojazdów bez przerwy.

Łatwy dostęp dla wszystkich użytkowników

Po lewej i prawej stronie czterech punktów ładowania jest wystarczająco dużo miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Drzwi pojazdu mogą być w pełni otwarte przez cały czas. Ramię obrotowe przymocowane do górnego końca ściany bocznej umożliwia poprowadzenie kabla ładowania do każdego gniazda ładowania w pojeździe przy minimalnym wysiłku. Wtyczka ładowania jest przechowywana w uchwycie na wysokości bioder, do którego chowa się automatycznie.

- Są to bardzo pomocne funkcje dla nas, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich - mówi klient Audi, Uwe Herrmann, który czasami musi szukać pomocy przy tankowaniu swojego samochodu benzynowego.

- W centrum ładowania mogę ładować bez proszenia nieznajomych o pomoc”. Co więcej, wyświetlacze o regulowanej wysokości ułatwiają użytkownikom odczytywanie informacji o stanie i czasie trwania procesu ładowania w trakcie i po jego zakończeniu. Audi sprawdza również obiekty wokół centrum ładowania Audi pod kątem ewentualnych przeszkód.

- To sprawia, że hub ładowania Audi jest idealnym miejscem nie tylko dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wszyscy korzystają z koncepcji bez barier z obrotowym ramieniem, dużą przestrzenią między stacjami ładowania i wyświetlaczami o regulowanej wysokości - potwierdza ambasador marki Audi Gerd Schönfelder, 16-krotny złoty medalista narciarstwa na Zimowych Igrzyskach Paraolimpijskich i 14-krotny mistrz świata.

- Obrotowe ramię jest dla mnie dużym ułatwieniem”. Schönfelder jest osobą po amputacji ręki i jeździ modelem z serii Audi Q4 e-tron z fabrycznie zamontowanymi systemami wspomagania jazdy. W 2007 roku Audi stało się pierwszym producentem samochodów, który umieścił systemy wspomagające jazdę w swoim konfiguratorze. „Cały pakiet szybkiego ładowania, komfortu i wygody oraz ceny jest bardzo atrakcyjny.

Wirtualne porady i wsparcie

Po testach w Berlinie i Monachium rozwiązanie zostało po raz pierwszy zastosowane we Frankfurcie: specjalnie przeszkolony personel udziela wskazówek i pomocy za pośrednictwem kamery, a doradcy mogą zdalnie sprawdzić proces ładowania. Jeśli podczas uwierzytelniania pojawią się trudności, mogą na przykład wskazać opcję płatności kartą kredytową. Audi oferuje również pomoc w konfiguracji Plug & Charge. Dostęp do usługi można uzyskać za pośrednictwem infolinii. „To oferta, która została bardzo dobrze przyjęta podczas fazy testowej” – mówi Nikolai Senst.

Fot. Audi

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony