8 na 10 europejskich kierowców pojazdów elektrycznych (EV) woli jazdę pojazdem elektrycznym niż samochodem z silnikiem spalinowym (ICE). Zadowolenie z czasu ładowania jest najniższe wśród wszystkich badanych wskaźników. Przy czym dwie trzecie właścicieli pojazdów elektrycznych ładuje swój samochód co najmniej raz dziennie.
Branża motoryzacyjna poczyniła kolejny ogromny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Większość właścicieli pojazdów elektrycznych twierdzi, że nowoczesne pojazdy elektryczne oferują lepsze wrażenia z jazdy w porównaniu do samochodów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym. Obecnie około trzech na czterech kierowców, którzy posiadają zarówno samochód elektryczny, jak i spalinowy, preferuje korzystanie z pojazdu elektrycznego.
Badanie europejskich trendów dotyczących pojazdów elektrycznych, przeprowadzone przez firmę GiPA zajmującą się analizą rynku wtórnego w branży motoryzacyjnej i sponsorowane przez PETRONAS Lubricants International (PLI), objęło 3 906 kierowców pojazdów elektrycznych w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Polsce, Portugalii i Wielkiej Brytanii. We wszystkich państwach, kierowcy ocenili aspekty jazdy pojazdami elektrycznymi w skali od 1 do 10, klasyfikując:
• Satysfakcję z jazdy na 8,39 pkt.
• Bezpieczeństwo na 8,38 pkt.
• Cicha praca silnika na 8.37 pkt.
Badanie pokazuje również, że obawa o zasięg jazdy jest zmartwieniem niemal połowy (46%) właścicieli elektryków. Zadowolenie z czasu ładowania jest nadal najniższe wśród wszystkich wskaźników i wynosi 7,7 pkt. Producenci pojazdów będą musieli pokonać tę przeszkodę, żeby przekonać opinię publiczną, że pojazdy spalinowe mogą odejść w niepamięć. Jednocześnie negatywne nastawienie zmniejsza się wraz ze skracaniem czasu ładowania lub z wygodniejszym i łatwiejszym dostępem do stacji ładujących. Łatwość ładowania jest obecnie oceniana na 8,12 punktów, co może świadczyć o poprawie publicznej i prywatnej infrastruktury ładowania.
Aż 66% respondentów zgodziło się, że kwestie środowiskowe są najważniejszym powodem zakupu pojazdu elektrycznego. Nadal jednak istnieje rozbieżność opinii na temat ich rzeczywistego wpływu: 42% kierowców zgadza się, że pojazdy elektryczne pomogą w wystarczającym stopniu zmniejszyć emisję CO2, podczas gdy 47% twierdzi, że same pojazdy elektryczne nie wystarczą. Inne powody zakupu pojazdu elektrycznego to:
• Oszczędność pieniędzy na paliwie: 64%
• Korzystanie z zaawansowanych technologii i funkcji: 62%
• Dostęp do stref niskiej emisji: 56%
W miarę jak świat stopniowo przestawia się na energię odnawialną w ramach walki ze zmianami klimatycznymi, zalety posiadania pojazdów elektrycznych będą zyskiwać na znaczeniu. Nic dziwnego, że badania wykazały, że aż 73% właścicieli pojazdów elektrycznych chętnie kupiłoby inny pojazd elektryczny, zastępując obecnie posiadany. Ponad połowa "absolutnie" poleciłaby pojazdy elektryczne swoim znajomym.
Istotnym aspektem wpływającym na pozytywne oceny pojazdów elektrycznych jest także stosowanie dedykowanych dla nich, specjalistycznych produktów, takich jak płyny chłodzące akumulator, płyny hamulcowe i płyny przekładniowe. Umożliwiają one pracę silników w niskich temperaturach oraz mogą zapewnić maksymalną oszczędność paliwa i energii. Ostatecznie pozwalają one właścicielom pojazdów elektrycznych cieszyć się najlepszymi wrażeniami z jazdy i funkcjonalnościami najwyższych technologii.
- Branża pojazdów elektrycznych rozkwitła w ostatnich latach i coraz więcej konsumentów zwraca się ku takim pojazdom. Badania pokazują, że samochody BEV stają się coraz bardziej atrakcyjną opcją dla kierowców, którzy chcą wypełnić lukę między zrównoważonym rozwojem a wygodą, co także pokazuje, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Ponieważ pojazdy elektryczne mają stać się jeszcze bardziej dostępne i przystępne cenowo, gamy produktów przeznaczonych specjalnie dla samochodów elektrycznych i hybrydowych, takich jak PETRONAS Iona, wspierają ich wyjątkową wydajność. Innowacyjne narzędzia i produkty utrzymują nas na drodze dłużej, co pozwala nam lepiej inwestować w obecną technologię, jednocześnie zmniejszając emisje i torując drogę ku bardziej ekologicznej przyszłości - mówi James Mark, Head of NEV Fluids Business Unit w PETRONAS Lubricants International.
Fot. PETRONAS Lubricants International
Komentarze (0)