Elektromobilność

Wydarzenia

miesiąc temu  05.12.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

ZF z nagrodą za bezmagnesowy silnik elektryczny

Globalna firma technologiczna dostarczającą zaawansowane rozwiązania z zakresu mobilności otrzymuje prestiżową nagrodę CLEPA za silnik elektryczny bez pierwiastków ziem rzadkich. W ten sposób wyróżniono innowacje na rzecz bardziej zrównoważonej i neutralnej dla klimatu mobilności.

Nagroda została wręczona 4 grudnia w 65. rocznicę CLEPA podczas uroczystej ceremonii w Autoworld w Brukseli. Kategoria „Green” wyróżnia innowacje na rzecz bardziej zrównoważonej i neutralnej dla klimatu mobilności. Stowarzyszenie producentów części motoryzacyjnych przyznało firmie ZF tytuł czołowego innowatora – “Innovation Award” w kategorii „Green” CLEPA. Nagrodzona technologia, silnik elektryczny bez wykorzystania pierwiastków ziem rzadkich, wyznacza nowe standardy w dziedzinie elektromobilności dzięki rezygnacji z magnesów i zwiększonej dbałości o zrównoważony rozwój przy zachowaniu tej samej wydajności.

- Ta nagroda jest wyrazem uznania dla naszych nieustannych wysiłków na rzecz opracowywania innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie elektromobilności - mówi dr Otmar Scharrer, dyrektor ds. technologii elektrycznych układów napędowych w ZF.

- Dzięki naszemu silnikowi elektrycznemu demonstrujemy bardziej zrównoważoną alternatywę dla konwencjonalnych rozwiązań, która nie wymaga użycia pierwiastków ziem rzadkich, a jednocześnie oferuje maksymalną wydajność.

Metale ziem rzadkich są często trudne do wydobycia, a ich wydobycie ma znaczący wpływ na środowisko. Niemniej jednak są one nadal niezbędnym elementem elektromobilności, ponieważ są wykorzystywane w bateriach i magnesach. I²SM (In-Rotor Inductive-Excited Synchronous Machine) firmy ZF całkowicie rezygnuje z tych metali, wykorzystując indukcyjnie wzbudzany, bezmagnesowy system w wirniku. Zmniejsza to zależność od dostępności krytycznych surowców i znacznie poprawia zrównoważony rozwój i wydajność.

Rezygnacja z pierwiastków ziem rzadkich oszczędza cenne zasoby w produkcji i zmniejsza zależność w łańcuchach dostaw. Ponadto, w porównaniu do obecnie stosowanych maszyn synchronicznych z magnesami trwałymi (PSM), nie ma strat oporu spowodowanych magnesami trwałymi, co prowadzi do lepszej wydajności podczas długich podróży autostradą z dużą prędkością.

Fot. ZF

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony