Organizacja Narodów Zjednoczonych wydała rozporządzenie dotyczące podniesienia standardów bezpieczeństwa w nowych pojazdach. Rozporządzenie skierowane do wszystkich państw członkowskich jest wsparciem prowadzonej przez Global NCAP ogólnoświatowej kampanii „Stop wypadkom”, której partnerem jest Continental.
Rozporządzenie ONZ bazuje na Deklaracji Brazylijskiej, przyjętej podczas II Globalnej Konferencji Wysokiego Szczebla, która zaleca stosowanie, wyposażaniu standardowym pojazdów rozwiązań wpierających bezpieczeństwo na drodze. Dotyczy to w szczególności systemów, które przyczyniają się do złagodzenia skutków oraz zapobiegania wypadkom - systemu elektronicznej kontroli toru jazdy (ESC), systemu awaryjnego hamowania (AEB) oraz motocyklowego systemu ABS, który zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.
Nowe rozporządzenie ONZ to kolejny krok w zakresie poprawy bezpieczeństwa pojazdów i ruchu drogowego. Od początku działania globalnej akcji „Stop wypadkom” jej uczestnicy, a wśród nich Continental, propagują wprowadzenie technologii zabezpieczających do masowej produkcji samochodów, szczególnie w segmencie aut kompaktowych i miejskich. Poparcie inicjatywy przez ONZ ma być działaniem, które przyspieszy przyjęcie przez rządy wszystkich 193 krajów członkowskich, niezbędnych przepisów.
Krok do Wizji Zero
Stosowanie systemów wpierających bezpieczeństwo to także istotny krok w kierunku realizacji idei bezwypadkowej jazdy – programu „Wizja Zero” prowadzonego przez Continental. Koncern od wielu lat pracuje nad rozwiązaniami, które służą wyeliminowaniu ofiar śmiertelnych w wypadkach komunikacyjnych i zminimalizowaniu liczby poszkodowanych do zera. Wprowadzane innowacje oraz ciągłe doskonalenie produkowanych przez Continental komponentów i systemów sprawiają, że firma odgrywa ważną rolę w zwiększaniu bezpieczeństwa na drogach. Ponadto, Continental wraz z Global NCAP propaguje wprowadzenie obowiązku montowania systemów bezpieczeństwa jako wyposażenie standardowe w krajach całego świata.
Odkąd ESC, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS), stały się obowiązkowe w samochodach osobowych w Europie, całkowita liczba ofiar śmiertelnych, rannych i wypadków drogowych uległa znacznemu zmniejszeniu. Jednak wciąż każdego roku na drogach całego świata ginie ponad 1,25 miliona osób. W opinii ekspertów, aby zmniejszyć o połowę liczbę ofiar śmiertelnych na drogach do 2020 roku, co jest jednym z celów Organizacji Narodów Zjednoczonych, należy podejmować liczne inicjatywy i zintensyfikować dotychczasowe działania.
Komentarze (0)