ARTYKUŁY

temat miesiąca

Nowości produktowe

Części i regeneracja

Układ hamulcowy

ponad rok temu  15.07.2016, ~ Administrator   

Continental: zintegrowany układ hamulcowy MK C1

Alfa Romeo Giulia to jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów w tym roku. Zachęca nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim innowacyjnymi i zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami. Zastosowany w aucie zintegrowany układ hamulcowy MK C1 Continental zapewnia kierowcy bezpieczeństwo, najwyższy komfort prowadzenia oraz niepowtarzalne emocje w czasie jazdy. Rozwiązanie Continental, wraz z zastosowaniem w Alfa Romeo Giulia, po raz pierwszy weszło do produkcji seryjnej.

- Zintegrowany układ hamulcowy MK C1 w nowej Alfie Romeo Giulia to uhonorowanie wspaniałej pracy zespołu Continental, który nie tylko opracował to zaawansowane technologicznie rozwiązanie ale i pomógł uruchomić jego produkcję seryjną - powiedział Felix Bietenbeck, szef jednostki Vehicle Dynamics w Continental. -
MK C1 zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i wysoki poziom komfortu prowadzenia. Znacznie skraca drogę hamowania, gwarantując szybką reakcję pedału hamulca oraz wyeliminowanie drgań w przypadku zadziałania ABS.

MK C1, czyli szybkie reagowanie i krótsza droga hamowania

Opracowany przez Continental układ hamulcowy MK C1 (Integrated Breaking System, IBS) jest zintegrowany z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa - wspomaganiem awaryjnego hamowania, układem aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Cotrol, ACC) oraz systemami ochrony pieszych. Dostarczając im informacji pozwala razem efektywnie współpracować i skutecznie działać w momencie zagrożenia. Istotne jest także to, że w porównaniu z tradycyjnymi układami hamulcowymi, MK C1 jest dużo bardziej kompaktowy oraz lżejszy.

Dzięki integracji systemów, optymalizacji obciążeń oraz zredukowaniu drgań pedału hamulca, elektrohydrauliczny MK C1 może wytworzyć ciśnienie hamowania znacznie szybciej niż konwencjonalne układy hydrauliczne. Ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie, która pracuje tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. Dzięki temu MK C1 spełnia wymogi nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy

w zakresie zwiększonej dynamiki zmian ciśnienia, co ma na celu zapobieganie wypadkom i ochronę pieszych. Dodatkowo, układ ten może spełniać wymogi stawiane rekuperacyjnym układom hamulcowym bez konieczności stosowania jakichkolwiek dodatkowych rozwiązań jednocześnie zapewniając wysoki poziom komfortu.

Zintegrowany układ hamulcowy MK C1 to istotny wkład Continental w zapewnienie bezpiecznej i dynamicznej jazdy, jak również w celu zwiększenia efektywności energetycznej. Rozwiązanie zostało także doceniane przez specjalistów z branży - w marcu br. wyróżniono je tytułem Innovation Award przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA). 

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ BODZIO 1 ponad rok temu Te peany pochwalne na temat systemu MK C1 są przedwczesne, nic nie wiemy o jego niezawodności, ostatnio na forum użytkowników ALFY opisano przypadek kompletnego braku hamowania a ASO do tej pory nie potrafi zdiagnozować przyczyny . Jest to układ prototypowy a jego skuteczne działanie zależy od układów sterowanych elektrycznie czyli awaria jest wysoce prawdopodobna. Nie jest to wspomaganie elektryczne ale elektryczny układ wykonawczy. BOSCH dalej testuje podobny układ i nadal nie odważyli się go zastosować w seryjnym samochodzie. ALFA chyba za wcześnie wyskoczyła z tym rozwiązaniem
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony