HELLA wraz z Adamem Klimkiem będzie doradzać i edukować kierowców w ich prawach dotyczących serwisowania samochodów.
Akcja Bezpieczny Warsztat to kampania organizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych mająca na celu pomoc i doradztwo w serwisowaniu samochodów, tak by robić to mądrze i ograniczać konieczne wydatki. Dodatkowym celem akcji jest również poinformowanie o możliwości naprawiania i serwisowania auta poza autoryzowanymi serwisami bez utraty gwarancji. Wszystko dzięki rozporządzeniu Komisji Europejskiej z 2011 roku – GVO (Gruppen Freistellungs Ver Ordnung) / MV BER (Motor Vehicle Block Exemption Regulation).
- Na naszym rynku zauważalne jest lobby koncernów samochodowych dotyczące konieczności używania produktów danego producenta, powodujące straty w portfelach kierowców. HELLA jako producent i dostawca części z przyjemnością wzięła udział w akcji, która wpisuje się w naszą misję. Od wielu lat wspomagany pracowników niezależnych warsztatów oraz serwisów organizując dla nich szkolenia, oraz jesteśmy organizatorami akcji dla kierowców dotyczących bezpieczeństwa na drogach - mówi Monika Maciejewska, dyrektor Działu Zarządzania Produktem i Marketingu HELLA Polska
Rozporządzenie umożliwia kierowcom, nawet w okresie obowiązywania gwarancji, stosowanie części zamiennych innych producentów oraz serwisować pojazdy w niezależnych warsztatach, bez utraty jej ważności.
Dla zachowania gwarancji ważne jest:
- Serwisowanie pojazdu zgodnie z zaleceniami producenta samochodu;
- Dokonanie odpowiedniego wpisu w książce serwisowej pojazdu;
- Zastosowanie części co najmniej porównywalnej jakości;
- Wystawienie faktury na części i przeprowadzony serwis
Gwarancja udzielana przez producentów samochodów:
- Nie może być warunkowana wykorzystywaniem do napraw części z logo producenta samochodu, tzw. powszechnie oryginalnych;
- Nie może być warunkowana serwisowaniem i przeglądami w ASO.
Komentarze (0)