ARTYKUŁY

Wydarzenia

ponad rok temu  20.06.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kampanie naprawcze Hondy i Jaguara

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o trzech kampaniach naprawczych. Dwie z nich dotyczą Hondy, a jedna Jaguara.

Honda Motor Europe Ltd. Oddział w Polsce powiadomił, że w niektórych motocyklach Honda GL1800 Gold Wing / GL1800A Gold Wing wyprodukowanych od 25.05.2006 r. do 05.08.2008 r. w Stanach Zjednoczonych, zastosowano system poduszki powietrznej skonstruowany wspólnie z firmą Takata. W tych pojazdach może dochodzić do pogorszenia gęstości ładunku napełniacza poduszki powietrznej kierowcy. W przypadku uruchomienia poduszki powietrznej kierowcy, wewnętrzne ciśnienie napełniacza może niekontrolowanie wzrosnąć i spowodować rozerwanie obudowy, co może skutkować obrażeniami użytkowników motocykla. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 29 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze motocykli objętych kampanią zostaną wezwani do serwisów w celu dokonania bezpłatnej naprawy.

Poinformowano również, że w niektórych samochodach marki Honda, modele: Accord (rok modelowy 2003-2008), Civic (rok modelowy 2003-2008), CR-V (rok modelowy 2005-2008) oraz Legend (rok modelowy 2007-2008), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, Japonii i Turcji, napełniacz przedniej poduszki powietrznej pasażera mógł zostać wyprodukowany przy użyciu propelentu generującego gaz, który może wytwarzać nadmierne ciśnienie w chwili napełniania poduszki powietrznej. Jeśli ciśnienie wewnętrzne jest zbyt wysokie, napełniacz może pęknąć a odłamki metalu obudowy rozprysnąć się po kabinie pasażerskiej, co potencjalnie może spowodować obrażenia ciała kierowcy lub pasażerów. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 10 376 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze samochodów zostaną wezwani na bezpłatną naprawę w ramach serwisowej kampanii przywoławczej. Powiadamianie klientów rozpocznie się pod koniec czerwca 2016 r. Ponadto poinformowano, że zakończono produkcję ww. modeli.

Informacji związanych z dwiema kampaniami udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

Natomiast British Automotive Polska S.A. powiadomił, że w niektórych samochodach marki XF i XJ z roku modelowego 2013-2015, wyposażonych w silniki benzynowe 2.0, może nastąpić awaria śruby rolki prowadzącej pasek osprzętu silnika. W przypadku wystąpienia awarii, na zestawie wskaźników mogą zaświecić się lampki/kontrolki ostrzegawcze silnika, ładowania akumulatora, temperatury silnika lub może wystąpić zanik działania układu klimatyzacji oraz może być wyczuwalny zanik wspomagania kierownicy. W konsekwencji zaniku wspomagania kierownicy może wydłużyć się czas reakcji potrzebnej na wykonanie nieoczekiwanego manewru, co potencjalnie zwiększa ryzyko kolizji.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 91 pojazdów. Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów o możliwości wystąpienia usterki. Naprawa będzie polegała na wymianie rolki prowadzącej pasek osprzętu silnika.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Dział Obsługi Posprzedażnej British Automotive Polska S.A. (adres: ul. Szyszkowa 35/37 Warszawa; tel.: 22 35 43 430; email: jlr@jaguarlandrover.pl).

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony