Amortyzator hydrauliczny jest tłumikiem olejowym i może być cofnięty (wciśnięty) jedynie powoli przy zastosowaniu stałej siły. Należy to robić wyłącznie poprzez rolkę napinającą. Nacisk za pomocą imadła lub szczypiec może uszkodzić amortyzator hydrauliczny.
9. Za pomocą ściągacza OE (T40001) poluzować obydwa koła zębate wałków rozrządu na stożkach
wałków rozrządu
10. Zdemontować koło zębate lewego wałka rozrządu.
11. Zdjąć pasek rozrządu.
Montaż – pasek rozrządu:
1. Zamontować nowe komponenty zawarte w zestawie paska rozrządu. Sprawdzić pozostałe elementy układu, takie jak koła zębate wałka rozrządu i wału korbowego pod kątem uszkodzeń. Sprawdzić, czy kołek prowadzący na odwrocie rolki napinającej jest prawidłowo zamontowany.
2. Zamontować pasek rozrządu, zaczynając od koła zębatego wału korbowego, następnie zakładać pasek na rolkę napinającą, koło zębate prawego wałka rozrządu, rolkę napinającą i prowadzącą, koło pompy wody na końcu na zdemontowane koło zębate lewego wałka rozrządu. Należy wsunąć koło zębate wałka rozrządu wraz z paskiem rozrządu na stożek wałka rozrządu i dokręcić śrubę centralną. Należy upewnić się, czy pasek rozrządu nie był zagięty w czasie montażu! Pasek rozrządu musi być napięty pomiędzy kołami zębatymi!
3. Dokręcić obie śruby wałków rozrządu, tak aby koła zębate wałków rozrządu nadal mogły się obracać, ale bez przechylania.
4. Powoli napinać rolkę napinającą paska rozrządu za pomocą klucza imbusowego 8 mm, aż pin blokujący OE (T40011) będzie można łatwo wyciągnąć z amortyzatora hydraulicznego.
5. Naprężyć pasek rozrządu poprzez obrót rolki napinającej w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (w lewo) momentem 15 Nm. Użyć 8 mm gniazda sze ściokątnego rolki. Amortyzator hydrauliczny jest naprężony, a tłok hydrauliczny amortyzatora nadal się porusza. Naprężenie paska rozrządu teraz jest ustawione poprawnie.
6. Dokręcić obydwie śruby wałków rozrządu momentem 75 Nm używając uchwytu koła pasowego OE (3036).
7. Zamontować nową rolkę napinającą paska rozrządu pompy wtryskowej w centralną osłonę rozrządu i upewnić się, że ucho rolki napinającej wchodzi na kołek mocujący.
8. Zamontować centralną osłonę rozrządu, dokręcić momentami: 1) 45 Nm; (2) 10 Nm; (3) 22 Nm; (4) 10 Nm.
9. Zamontować dolną osłonę paska rozrządu, koło pasowe z tłumikami drgań wału korbowego
(22 Nm) i koło pasowe wentylatora wiskotycznego.
Montaż – pasek rozrządu pompy wtryskowej:
1. Zamontować koło zębate do napędu pompy wtryskowej na koło zębate wałka rozrządu w środku szczelin tak, aby można było nim jeszcze ruszać.
2. Założyć pasek rozrządu na pompę wtryskową.
3. Napiąć pasek rozrządu za pomocą nasadki sześciokątnej OE (3078) i klucza imbusowego sześciokątnego. Obracać kluczem sześciokątnym zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, aż oznaczenia (wskazówki) wyrównają się. Za pomocą nasadki sześciokątnej OE (3078) dokręcić nakrętkę mocującą rolki napinającej momentem 36 Nm.
4. Dokręcić trzy śruby koła zębatego pompy wtryskowej na kole zębatym wałka rozrządu momentem 22 Nm.
5. Zdemontować blokadę wału korbowego OE (3242), pin blokujący pompę wtryskową OE (3359) i blokadę wałków rozrządu OE (3458).
6. Wykonać dwa obroty wałem korbowym w kierunku obrotów silnika i ustawić silnik ponownie w GMP jak w punktach od 1 do 6 przy demontażu paska rozrządu pompy w tryskowej.
7. Sprawdzić ustawienie napięcia paska rozrządu pompy wtryskowej. Oznaczenia (wskazówki)
muszą być wyrównane.
8. Ponownie zamontować tłumik drgań koła pompy wtryskowej (22 Nm).
9. Zamontować nową pokrywę tylną głowicy cylindrów z prawej strony. Zainstalować pompę podciśnienia
(10 Nm).
10. Odszukać śrubę bloku cylindrów (blokada wału korbowego OE (3242)) i wkręcić (35 Nm).
11. Montaż przeprowadzić w kolejności odwrotnej do demontażu. Dokręcić śruby drążka reakcyjnego
momentem 40 Nm.
12. Odnotować wymianę oryginalnego paska rozrządu ContiTech na dostarczonej naklejce i
umieść ją w komorze silnika.
Uruchomić silnik lub wykonać jazdę próbną.
Komentarze (0)