Rozmawiamy z Karolem Krasińskim, dyrektorem ds. rynku części zamiennych w SKF Polska S.A.
Jakie znaczenie ma design opakowań w przypadku produktu wybieranego głównie przez mechanika? Czy grafika naprawdę ma tu znaczenie?
Jeśli podejdziemy do tego wyłącznie pod kątem kolorystyki i rysunku, to rzeczywiście mogłoby się wydawać, że to niepotrzebnie wydane pieniądze. Tyle że w przypadku zmiany wzoru opakowań SKF nowa grafika to tylko najbardziej widoczny element zmian, które były już bardzo potrzebne, ponieważ poprzednie opakowania zaprojektowano już ponad 10 lat temu. Chodzi przede wszystkim o kształt pudełek, poziom wykorzystania przestrzeni w magazynie. Okazuje się, że optymalizując te parametry, możemy odczuwalnie poprawić wspólną logistykę i ułatwić pracę naszym dystrybutorom. W poprzednim designie opakowań mieliśmy praktycznie inne pudełko dla każdego produktu. Teraz pudełka SKF występują w kilku uniwersalnych rozmiarach dobranych tak, żeby wewnątrz pudełka było jak najmniej „powietrza”.
Jak duże ma to znaczenie z punktu widzenia logistyki?
Uzyskany efekt najlepiej zobrazować przykładem. Jeśli chcielibyśmy w magazynie umieścić po jednej referencji z całej gamy SKF, to dziś, w nowych pudełkach, wszystkie te produkty zajmą 30% mniej miejsca niż w starych opakowaniach. To jest wymierna oszczędność przestrzeni magazynowej zarówno dla nas, jak i dla naszych dystrybutorów (oczywiście wszystko zależy od miksu produktowego).
Na nowych opakowaniach pojawiły się także kody QR. Czy rzeczywiście mechanicy korzystają ze smartfonów, trzymając je w brudnych rękawicach roboczych?
Mamy sygnały z rynku, że obecność kodu QR, który pozwala na szybki dostęp do informacji technicznej o naszym produkcie, jest rzeczywistym ułatwieniem pracy mechanika i sprzedawcy w sklepie czy filii dystrybutora. Poza tym kody QR stały się już takim samym standardem i dobrą praktyką w zakresie designu opakowań, jak kiedyś kody kreskowe. Obecność takich nowoczesnych rozwiązań podkreśla wizerunek firmy SKF jako lidera technologicznego, który dba o każdy szczegół – nawet w swoich opakowaniach. Dzięki temu nasi klienci widzą, że SKF jest producentem, który wyznacza kierunki i nowe standardy.
Komentarze (0)