Myślisz, że możesz lub myślisz, że nie możesz - i w obu przypadkach masz rację - mawiał Henry Ford. To ważna lekcja także w branży motoryzacyjnej.
Rob prowadził sklep motoryzacyjny. Rozmawialiśmy kiedyś o jego niskiej marży na części samochodowe. Każdego tygodnia narzekał na biznes i opowiadał mi, dlaczego nie może podnieść swoich cen. Kiedy pytałem o powód, twierdził że wszystkie sklepy w okolicy są tańsze. To typ człowieka o mentalności - "nie mogę". Nie sprowadzał do sklepu drogich i najlepszych części, bo twierdził, że jego klientów na takie nie stać. Nowoprzyjęty pracownik sklepu nie wiedział o tych "obawach". Zamówił, sprzedał, sklep zarobił jak nigdy dotychczas.
Zwiększenie przychodu sklepu czy warsztatu może być prostsze niż myślisz. Ograniczenia najczęściej mamy tylko w swoich głowach. Dwie zasady, które roboczo nazwałem Wartość i Odpowiedzialność, mogą szybko przyczynić się do wzrostu przychodu Twojej firmy. Pamiętaj - to nie ekonomia, a Twoja filozofia i podejście do pracy decydują o tym, ile zarobisz.
Wartość
Co jest największą wartością Twojej pracy? Co sprawia największe wrażenie na Twoich klientach? Musisz odpowiedzieć sobie na te pytania, zanim powiesz, że coś u Ciebie jest za drogie. Jest udowodnione, że ludzie chętnie płacą nawet większe kwoty jeśli wierzą, że w zamian otrzymują konkretną jakość.
Tak naprawdę pytania o cenę nie dotyczą ceny. Klienta interesuje bardziej czy usługa, którą zamawia, jest warta swojej ceny. Kluczem do zwiększenia przychodu jest odpowiedź na pytanie - co mogę zrobić/poprawić/ulepszyć, a nie to - czego zrobić na pewno nie mogę. Nie możesz kontrolować ekonomii, ale możesz kontrolować jakość, którą oferujesz.
Odpowiedzialność
Lubimy stawiać się w roli poszkodowanego. Interes się nie kręci? Obwiniamy klientów, obwiniamy konkurencję. A co ja mogę zrobić? Zastanów się - co mogę poprawić. Skup się na tym co jest w Twoim zasięgu do zrobienia, a nie na tym, na co nie masz wpływu. Odpowiedzialność to podejmowanie się wszystkich tych zadań. To też droga do sukcesu.
Myśl pozytywnie, działaj odpowiedzialnie. Myśl o tym, co możesz, a nie o tym, na co nie masz wpływu. To pomoże Ci zrozumieć, że światełku w tunelu to nie zawsze nadjeżdżający pociąg.
Eric Twiggs
Eric Twiggs to amerykański dziennikarz, bloger, przedsiębiorca branży motoryzacyjnej. Jego artykuły dotyczące marketingu i zarządzania firmą w branży automotive będą pojawiać się w portalu warsztat.pl w każdy wtorek. Zapraszamy!
Komentarze (0)