Akademia Techniczna

Akademia Techniczna

ponad rok temu  27.04.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Hybryda i elektryk w Twoim warsztacie

Fot. Piotr Łukaszewicz

Samochody elektryczne i hubrydowe są mniej awaryjne od spalinowych odpowiedników, ale to nie znaczy, że nie potrzebują regularnych wizyt w warsztatach. Właściwe chłodzenie akumulatora (filtry, płyny), zawieszenie, układ hamulcowy, klimatyzacja - tym wszystkim trzeba się zająć.

W portalu warsztat.pl zachęcamy do otwarcia się na samochody z napędami alternatywnymi. Naprawdę nie trzeba wiele, by móc serwisować takie auta - szkolenie, egzamin i odrobina sprzętu.

1 walizka z narzędziami, 1 szkolenie i 1 egzamin. I Twój warsztat może już przyjmować samochody elektryczne i hybrydowe.

Czy samochody hybrydowe są awaryjne? Jak powinien wyglądać regularny serwis i przegląd takiego auta?

Elementy układu hamulcowego w samochodach hybrydowych i elektrycznych zużywają się dużo wolniej, bo do wytracania prędkości wykorzystywane są też silniki, które dzięki temu ładują baterie. 
Naszym gościem jest Wojtek Sokołowski z Textar Polska, firmy, która dostarcza klocki hamulcowe na pierwszy montaż m.in. do Tesli czy kilku modeli elektrycznych BMW.

By przybliżyć technologię i aspekty użytkowe tych samochodów wzięliśmy na redakcyjne testy samochód elektryczny i hybrydowy. Test hybrydowej Toyoty Corolli GR Sport znajdziecie TUTAJ, natomiast poniżej film prezentujący elektrycznego Volkswagena e-UPa.

Czytaj także:
Samochody elektryczne w warsztatach niezależnych. Praca będzie, ale inna! #EVwWarsztacie

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony