Fot. Piotr Łukaszewicz
Samochody elektryczne i hubrydowe są mniej awaryjne od spalinowych odpowiedników, ale to nie znaczy, że nie potrzebują regularnych wizyt w warsztatach. Właściwe chłodzenie akumulatora (filtry, płyny), zawieszenie, układ hamulcowy, klimatyzacja - tym wszystkim trzeba się zająć.
W portalu warsztat.pl zachęcamy do otwarcia się na samochody z napędami alternatywnymi. Naprawdę nie trzeba wiele, by móc serwisować takie auta - szkolenie, egzamin i odrobina sprzętu.
1 walizka z narzędziami, 1 szkolenie i 1 egzamin. I Twój warsztat może już przyjmować samochody elektryczne i hybrydowe.
Czy samochody hybrydowe są awaryjne? Jak powinien wyglądać regularny serwis i przegląd takiego auta?
Elementy układu hamulcowego w samochodach hybrydowych i elektrycznych zużywają się dużo wolniej, bo do wytracania prędkości wykorzystywane są też silniki, które dzięki temu ładują baterie.
Naszym gościem jest Wojtek Sokołowski z Textar Polska, firmy, która dostarcza klocki hamulcowe na pierwszy montaż m.in. do Tesli czy kilku modeli elektrycznych BMW.
By przybliżyć technologię i aspekty użytkowe tych samochodów wzięliśmy na redakcyjne testy samochód elektryczny i hybrydowy. Test hybrydowej Toyoty Corolli GR Sport znajdziecie TUTAJ, natomiast poniżej film prezentujący elektrycznego Volkswagena e-UPa.
Czytaj także:
Samochody elektryczne w warsztatach niezależnych. Praca będzie, ale inna! #EVwWarsztacie
Komentarze (1)