Amazon podpisał z Iveco kontrakt na dostawę 1064 ciągników siodłowych. Będą to samochody z serii S-Way w wariancie na CNG.
Ciągniki nie będą miały zbiorników na płynny gaz ziemny (LNG), jakie wykorzystuje się w transporcie międzynarodowym, zamiast tego otrzymają zbiorniki na gaz w formie sprężonej, czyli CNG. Pierwsze 216 egzemplarzy zostało już dostarczonych. Pozostałe 848 sztuk dołączy do europejskiej floty operatora w połowie przyszłego roku. Co też ciekawe, choć ciężarówki mają barwy Amazona, firma nie będzie ich bezpośrednim użytkownikiem. Zamiast tego ciężarówki będą oferowane podwykonawcom, zachęcając ich do tego preferencyjnymi warunkami.
Za napędem stoi oczywiście FPT INDUSTRIAL. Silniki powstają w zakładzie WCM Gold-Level w Bourbon-Lancy (Francja). Zostały opracowane tak, aby spełnić wysokie wymagania w zakresie osiągów i kosztów eksploatacji. Silniki zapewniają osiągi zbliżone do silników Diesla. Z maksymalną mocą 460 KM przy 1900 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 2000 Nm przy 1100 obr/min, mają zapewnić oszczędność paliwa (do 40%) i niższy poziom hałasu w porównaniu z olejem napędowym. No i cechują się niższą emisją CO2 – nawet o 95%.
Fot. Iveco
Komentarze (0)