Najważniejsze wiadomości

Lakiernictwo i blacharstwo

Wydarzenia

Marketing w warsztacie

miesiąc temu  27.10.2021, ~ Rafał Dobrowolski   

Motyw przewodni kolekcji Automotive Color Trends 2021–2022 firmy BASF

Nieskończoność odcieni — BASF uwalnia nieograniczone środki kolorystycznego wyrazu w projektowaniu. Równoczesność zamiast liniowości — kolekcja pokazuje nowe zróżnicowanie kolorów.

To ma być odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na zrównoważony rozwój i funkcjonalność.

Przygotowując kolekcję Automotive Color Trends („trendy kolorystyczne w motoryzacji”) na sezon 2021–2022, projektanci działu BASF Coatings zagłębili się w nowe przestrzenie koloru. Tegoroczna kolekcja, czerpiąca inspirację z mechaniki kwantowej, otrzymała nazwę SUPERPOSITION („Superpozycja”), co oznacza stan przezwyciężenia ograniczeń systemów binarnych.

Innymi słowy rzeczy nie są wyłącznie czarne lub białe — nie można niczego rozstrzygać metodą orła i reszki ani oceniać zero-jedynkowo. Świat ma nieskończenie wiele odcieni, na co starali się zwrócić uwagę twórcy nowej kolekcji. Kolory są dla projektantów nieograniczonym środkiem wyrazu, a ich zestawienia mogą być jednocześnie wesołe i poważne, zrównoważone i niepokojące albo przejrzyste i chaotyczne.

EMEA — odkrywcze i prowokujące do myślenia kolory

W kolorach zaprojektowanych dla Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) wykorzystano znane pozycje barw, modyfikując je jednak za pomocą nowych efektów i subtelnych gradientów lub dodając im specjalnego blasku. Odcienie szarości zmieniają swoją barwę w zależności od kąta widzenia. Odcienie niebieskiego są jasne, odblaskowe i podkreślają strukturę powierzchni.

-Te odkrywcze i prowokujące do myślenia kolory są superpozycją złożonych tonów, która skłania nas do zmiany postrzegania rzeczywistości — powiedział Mark Gutjahr, szef działu projektowania kolorów dla branży motoryzacyjnej w regionie EMEA.

Azja i Pacyfik — ładowanie akumulatorów i przyszłościowe myślenie

Najsilniej zaznaczającym się trendem w krajach Azji i Pacyfiku w 2021 r. były przemiany społeczne. Wielu mieszkańców tego regionu wykorzystało dodatkowy czas, aby naładować akumulatory, zastanowić się na przyszłością i zgromadzić energię do działania.

Dawna jednolitość myśli, produktów i materiałów przerodziła się w elastyczność i wolność. Wszystko i wszyscy powinni być akceptowani — nie tylko ludzie, ale także produkty i materiały. Wszystko może być elastyczne.

W palecie dla krajów Azji i Pacyfiku dominują jasne, czyste odcienie, kojarzące się z fascynującą perspektywą wiosny i przychodzącej wraz z nią nadziei na lepsze jutro — powiedział Chiharu Matsuhara, szef działu projektowania kolorów dla branży motoryzacyjnej w regionie Azji i Pacyfiku.

-Pokazują one wyższy poziom zrozumienia naszego zróżnicowanego świata.

Ameryka Północna — koncepcja równowagi

Propozycje przyszłej kolorystyki dla Ameryki Północnej są oparte na koncepcji równowagi, z którą wiąże się też przekonanie o ludzkiej niezłomności. Takie przestrzenie kolorystyczne przywołują na myśl optymizm i odporność oraz przypominają, że ludzkość ma potencjał, by iść naprzód pomimo wyzwań.

- Znaleźliśmy równowagę między światem naturalnym i syntetycznym, aby stworzyć kojące, wyraziste i pobudzające do myślenia kolory. Zapewniają one obserwatorowi wyjątkowe wrażenia, które działają na wielu poziomach niebinarnych — powiedział Paul Czornij, szef działu projektowania kolorów dla branży motoryzacyjnej w obu Amerykach.

Doświadczenia działu Coatings dotyczące kolorów

Co roku projektanci działu Coatings w firmie BASF analizują przyszłe trendy, aby na podstawie wyników tych badań opracować nowe rozwiązania dotyczące powierzchni, tekstury i kolorów. Czerpią inspirację z wielu rzeczy, takich jak przemysł, moda, artykuły powszechnego użytku czy przyroda. Wyniki tych badań są udostępniane klientom BASF — projektantom z branży motoryzacyjnej — którzy uwzględniają je w planach przyszłej masowej produkcji.

Fot. www.basf.com.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony