Firma technologiczna osiągnęła zaplanowany poziom sprzedaży i zysków. Poprawa kluczowych wskaźników i dopasowanie strategii finansowania to jedno. Samochód zdefiniowany przez oprogramowanie i technologie systemowe dla pojazdów elektrycznych o dużym zasięgu – to założenia koncepcji pod hasłem "Next Generation Mobility. Now!".
Grupa ZF zakończyła pierwsze półrocze 2021 roku z pozytywnymi wynikami sprzedaży i zysków.
- W bieżącym roku utrzymaliśmy dynamikę wzrostu z drugiej połowy 2020 i wykorzystaliśmy dobrą koniunkturę w branży motoryzacyjnej - powiedział Wolf-Henning Scheider, Chief Executive Officer ZF, prezentując w czwartek dane finansowe za 1. półroczne.
- Jednocześnie stale rozwijaliśmy naszą organizację pod kątem elastycznej i efektywnej współpracy. Dzięki ofercie innowacyjnych technologii pomagających obniżać i zwiększać bezpieczeństwo pojazdów, zapewniliśmy sobie również liczne nowe zamówienia.
W przeciwieństwie do pierwszego półrocza 2020 roku, na które znaczny wpływ miała pandemia Covid-19, w pierwszych sześciu miesiącach br. firma wygenerowała sprzedaż w wysokości 19,3 mld euro (2020: 13,5 mld euro). W ujęciu rok do roku odpowiada to wzrostowi sprzedaży o 43%. Skorygowany EBIT wyniósł 1,0 mld euro (2020: minus 177 mln euro).
Pozytywny rozwój działalności kontrastuje z ogólnie trudnym i niestabilnym międzynarodowym otoczeniem rynkowym.
Pomimo trudnych warunków rynkowych
Oprócz pracy w warunkach pandemii, na wyniki Grupy ZF w pierwszej połowie roku miały wpływ takie czynniki, jak niedobory na rynku półprzewodników i zakłócenia w łańcuchach dostaw, a także wzrost cen surowców i usług logistycznych. W związku z tym firma ZF częściowo dostosowała i skróciła swoje łańcuchy dostaw, między innymi poprzez zwiększenie zaangażowania lokalnych dostawców.
- Choć wpływa to na wzrost popytu na napędy całkowicie elektryczne, bardzo trudno będzie znaleźć równowagę pomiędzy ochroną klimatu, utrzymaniem zatrudnienia i potrzebami ludzi w zakresie mobilności. Jasny plan rozwoju infrastruktury - od wytwarzania energii i sieci energetycznych po infrastrukturę ładowania - jest niezbędny, aby pomóc w określeniu dalszej drogi postępowania.
Tu wspomnijmy. W ostatnich miesiącach firma ZF poczyniła postępy w realizacji "Tarifvertrag Transformation", układu zbiorowego zawartego rok temu z radą zakładową i związkami zawodowymi w Niemczech. W tym kontekście w niemieckich zakładach trwają rozmowy mające na celu opracowanie celów dotyczących ich przyszłościowego ukierunkowania.
Połączona dywizja pojazdów użytkowych coraz bliżej
Dwie dywizje Grupy ZF oferujące rozwiązania dla rynku pojazdów użytkowych mają od 1 stycznia 2022 roku formalnie funkcjonować jako jedna jednostka - połączona dywizja Commercial Vehicle Solutions. Dzisiaj ZF przedstawi nowy zespół menedżerów wyższego szczebla dla połączonej dywizji, który będzie wspólnie podejmował decyzje handlowe i strategiczne na nadchodzące lata. Obie dywizje już teraz z powodzeniem działają na rynku, spodziewając się znacznego wzrostu sprzedaży w roku 2021.
- Wkrótce po przejęciu firmy Wabco, klienci przekonali się, że możemy dostarczać im kompleksowe systemy, technologie i korzyści dla pojazdów użytkowych - powiedział Scheider.
- Dzięki systemowym rozwiązaniom, mogliśmy zabezpieczyć znaczący wolumen zamówień, który sięga daleko w przyszłość i obejmuje zarówno autonomiczną jazdę, jak i zarządzanie flotą oraz elektromobilność.
Zielone obligacje na rzecz czystej energii i zrównoważonej technologii układów napędowych
Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy ZF znajduje swoje odzwierciedlenie również w sektorze finansowym. W kwietniu firma po raz pierwszy wyemitowała zielone obligacje. Wpływy w wysokości 500 milionów euro wesprą przyszłe przedsięwzięcia związane z energią wiatrową i mobilnością elektryczną. Sześcioletnie obligacje o rentowności 2,0 procent, skierowane do inwestorów instytucjonalnych, spotkały się z dużym zainteresowaniem i zostały sześciokrotnie nadsubskrybowane.
Perspektywy na drugą połowę roku?
Pod hasłem "Next Generation Mobility. Now!" ZF zaprezentuje swoje rozwiązania i pomysły dla mobilności jutra na targach IAA Mobility 2021 w Monachium. W dniach od 7 do 12 września firma będzie obecna w halach targowych stolicy Bawarii (stoisko A1.B80). Nowa koncepcja wykracza daleko poza motoryzację, obejmując wszystkie segmenty mobilności indywidualnej i publicznej; stanowi ona doskonałą platformę do zaprezentowania szerokiego portfolio technologicznego firmy ZF. Centralnym punktem prezentacji jest "samochód zdefiniowany przez oprogramowanie" oraz technologie systemowe dla pojazdów elektrycznych o dużym zasięgu, takich jak te używane w serii wyścigowej Formuły E. Prezentowane przez ZF komponenty i systemy nie są jednak jedynie wizją przyszłości. Zgodnie z hasłem przewodnim prezentacji, wszystkie one mogą być już zamówione lub wkrótce wprowadzone na rynek.
Fot. ZF
Komentarze (0)