Najważniejsze wiadomości

Paliwa i oleje

Marketing w warsztacie

16 dni temu  04.05.2022, ~ Rafał Dobrowolski   

Wnioski z kanału Castrol dla warsztatów

Ogólnopolska ankieta wykazała, że częściej niż co czwarty właściciel samochodu w Polsce woli, żeby to mechanik sprawdzał poziom oleju w jego aucie. Badania przeprowadzone w grupie 1000 polskich właścicieli samochodów dostarczają ciekawych wniosków w ramach akcji wspierania warsztatów.

Nowa odsłona kanału Castrol w serwisie YouTube oferuje przejrzyste i proste poradniki, które można łatwo udostępnić na stronach internetowych warsztatów serwisowych. Mechanicy mogą polecać klientom korzystanie z instruktaży wideo pomiędzy wizytami w warsztacie. W nowych filmach na kanale Castrol w serwisie YouTube objaśniane są korzyści ze stosowania środków smarnych klasy premium, co umożliwia konsumentom podejmowanie bardziej świadomych decyzji co do zakupu oleju silnikowego oraz ułatwia warsztatom sprzedaż droższych środków smarnych.

Nowe filmy, które można w łatwy sposób udostępnić na stronach internetowych warsztatów, pomagają wyjaśnić różnice między poszczególnymi rodzajami olejów, jak również właściwości ich formulacji, opracowanych z myślą o zapewnieniu ochrony silnika w typowych sytuacjach, w tym w ruchu z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem, jeździe z dużą prędkością oraz w przypadku długich przebiegów między przeglądami. Klienci mogą także zdobyć wiedzę na temat dodatków do oleju silnikowego oraz różnic między olejami syntetycznymi i konwencjonalnymi.

Wyniki ogólnokrajowego badania trendów w konserwacji pojazdów

Te były inspiracją nowej odsłony kanału Castrol na YouTube. Co istotne dla serwisów pojazdów, okazuje się, że 29% właścicieli samochodów wolałoby, aby poziom oleju w ich autach sprawdzał mechanik, ponieważ uważają, że zrobiłby to lepiej. Spośród tych kierowców, którzy zazwyczaj nie sprawdzają poziomu oleju samodzielnie, 23% przyznało, że nigdy nie sprawdzili poziomu oleju w silniku swojego samochodu (obecnego lub poprzedniego), a 12% nie wie, jak sprawdzić poziom oleju w swoim obecnym pojeździe. Aż 17% wszystkich respondentów nigdy nie uzupełniało oleju silnikowego w swoim obecnym ani poprzednim samochodzie.

Castrol zaleca przeprowadzanie kontroli oleju raz w miesiącu, jednak według zrealizowanej niedawno ankiety 56% właścicieli samochodów kontroluje stan oleju silnikowego rzadziej. 28% sprawdza stan oleju dopiero, gdy zaświeci się kontrolka, a zaledwie 11% wszystkich respondentów wie, że już w tym momencie może dojść do uszkodzenia silnika.

Z analizy 1885 samochodów w Niemczech, Hiszpanii, Polsce, Rumunii i we Włoszech

Firma szacuje, że 21% pojazdów na europejskich drogach ma obecnie niski stan oleju silnikowego, a w 8% z nich może z tego powodu w każdej chwili dojść do uszkodzenia silnika, gdyż stan oleju utrzymuje się poniżej zalecanego poziomu minimalnego.

- Stworzyliśmy nasz kanał na YouTube, aby informować polskich kierowców o korzyściach ze stosowania środków smarnych klasy premium dla ochrony silników. Otwiera to większej liczbie warsztatów możliwość sprzedaży produktów premium kierowcom, którzy odwiedzają serwisy w celu przeprowadzenia rutynowych przeglądów oraz konserwacji swoich pojazdów i bez tej informacji mogliby wybrać tańszą alternatywę - wyjaśnia Shailendra Gupte, dyrektor ds. marketingu Castrol w regionie EMEA.

- Nasze nowe filmy można w łatwy sposób udostępnić na stronach serwisowych dealerów lub w witrynach warsztatów, aby pozwolić klientom zapoznać się z zaletami środków smarnych premium już na etapie rezerwacji. Te materiały wideo zawierają również zrozumiałe i łatwe w zastosowaniu praktyczne przewodniki dotyczące podstawowej konserwacji pojazdów, które mechanicy mogą polecać klientom, aby ci utrzymywali swoje pojazdy w dobrym stanie pomiędzy rutynowymi przeglądami technicznymi i wizytami w serwisie, wykorzystując zaufanie do marki Castrol.

Wspomnijmy, że 64% kierowców w całej Europie stwierdziło swego czasu, że w przypadku zakupu środków smarnych Castrol jest marką, którą „wyłącznie wzięliby pod uwagę” lub „poważnie rozważyliby”.

Fot. Castrol

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony