Komisja zaproponowała również obowiązki w zakresie elektryfikacji flot korporacyjnych. Wymagany udział osobowych i dostawczych pojazdów zeroemisyjnych użytkowanych przez duże przedsiębiorstwa ma się różnić w zależności od państwa członkowskiego. W roku 2030 ma wynosić od 17% (Bułgaria) do 100% (Irlandia oraz Luksemburg). Wymogi dla Polski określono na poziomie 24% (2030 r.) oraz 45% (rok 2035). Komisja zamierza również utworzyć zrównoważony ekosystem baterii w Europie i zwiększyć konkurencyjność kosztową produkcji w UE za pośrednictwem dedykowanego programu („Battery Booster”) o wartości 1,8 mld EUR. Ponadto dzięki nowym przepisom dotyczącym etykietowania pojazdów konsumenci mają być informowani przed zakupem nowych i używanych samochodów osobowych i dostawczych na temat efektywności paliwowej oraz emisji CO2, a także na temat tego, czy samochód został wyprodukowany w UE.
Fot. PSNM



Komentarze (0)