WYWIADY

WYWIADY

ponad rok temu  21.03.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Kalinski.pl: układy wydechowe do długiej eksploatacji  [WYWIAD]

Firma Kalinski.pl to zarówno producent, jak i dystrybutorów układów wydechowych. Macie też stanowiska do obsługi samochodów. Proszę w kilku zdaniach przedstawić działalność i historię firmy.

Nasza firma powstała w 1992 roku i od samego początku zajmowała się układami wydechowymi głownie do pojazdów osobowych. Skupialiśmy się na wymianie i naprawie tłumików i rur samochodowych. Z czasem zaczęliśmy poszerzać asortyment układów wydechowych o produkty do pojazdów ciężarowych, maszyn rolniczych, budowlanych i motocykli. Obecnie większość czasu zajmuje nam wszystko co jest związane z ekologią tzn. pozasilnikowe systemy oczyszczania spalin do których należą katalizatory, filtry cząstek stałych (DPF/FAP), systemy AdBlue.

Czym kierowaliście się przy wyborze firm, których produkty chcecie dystrybuować?

Posiadamy w ofercie produkty wielu zachodnich, jak i krajowych producentów, z którymi współpracujemy wiele lat, takich jak „Polmoostrów”, JMJ, Walker, Bosal, B&M. Dla nas najważniejsza jest jakość produktu, gwarantująca jak najdłuższą eksploatację.

Od pewnego czasu zajmujecie się produkcją układów marki własnej - Kaliński? Co wyróżnia wasze produkty na tle konkurencji?

Zaczęliśmy sami produkować wiele elementów układów wydechowych do samochodów sportowych, jak i motocykli. Firma nasza dzięki dotacjom unijnym zakupiła park maszyn, który pozwala nam produkować szeroką gamę produktów oraz być bardziej konkurencyjnym. Opatentowaliśmy wiele wzorów układów wydechowych do motocykli z innowacyjną możliwością zmiany i doboru dźwięku.

W ofercie firmy jest 16000 produktów do prawie wszystkich modeli pojazdów. To brzmi dumnie!

Przez wiele lat prowadzenia warsztatu zbudowaliśmy bardzo wielki magazyn z ponad 16000 różnymi rodzajami produktów do prawie wszystkich pojazdów, dzięki czemu jesteśmy bardzo sprawnie naprawić pojazd.

W swoim serwisie oferujecie kompleksową naprawę układów wydechowych. Z jakimi problemami zmagacie się najczęściej?

Aktualnie najwięcej problemów stwarzają pozasilnikowe systemy oczyszczania spalin, a w szczególności filtry cząstek stałych, które ulegają zapychaniu. Radzimy sobie doskonale z nimi poprzez wprowadzenie usługi regeneracji oraz wymiany samych wkładów w tychże filtrach.

Obserwujemy coraz bardziej skomplikowany proces diagnostyki układów wydechowych poprze wprowadzanie wielu czujników temperatur, różnicy ciśnie, czujników NOX, sond lambda itd.

Kiedy możemy zregenerować układ wydechowy? W jakim stanie technicznym musi on pozostawać, aby ta regeneracja była możliwa? Jak wytrzymałe są później takie regenerowane układy?

Oferujemy dwa rodzaje regeneracji, pierwsza to tzw. oczyszczanie filtrów cząstek stałych ze złogów popiołu, które powstają w procesie autooczyszczania filtra, czyli w dopalaniu w czasie jazdy.

Regenerujemy tylko około 60 % niezniszczonych filtrów z niewielkimi przebiegami do 250 tyięcy kilometrów, w pozostałych wymieniamy wkłady ceramiczne na nowe, co powoduje, że jesteśmy bardziej konkurencyjni. Podobne robimy z katalizatorami euro 5 i 6.

W swoim serwisie deklarujecie wymianę tłumika w czasie nieprzekraczającym 20 minut. To zapewne kwestia dużego już doświadczenia...

Posiadamy 5 stanowisk do obsługi pojazdów osobowych i dwa do obsługi pojazdów ciężarowych. Zatrudniamy ponad 30 wykwalifikowanych osób, ale największym atutem jest nasz magazyn gotowych i stale dostępnych produktów i to dzięki niemu jesteśmy w stanie sprawnie obsłużyć wszystkie pojazdy.

Tłumiki na życzenie klienta - z jakimi pomysłami zgłaszają się do Was klienci? W jakich sytuacjach zachodzi potrzeba lub chęć posiadania tłumika innego niż wszyscy?

Zajmujemy się nisko seryjną produkcją układów wydechowych głównie na zamówienie. Wielu klientów nie chce posiadać czegoś co mają wszyscy, również w takiej branży jak nasza. Nasze produkty odróżniają się od seryjnych nowymi wzorami, jak i samym dźwiękiem. Dzięki nim można poprawiać osiągi - w ekonomicznych jak i ekologicznych aspektach.

Zapraszacie do współpracy warsztaty samochodowe. Z jaką ofertą i możliwościami wychodzicie do innych serwisów?

Zapraszając inne serwisy chcemy im zaoferować dostęp do naszego magazynu z wieloma produktami o wysokiej jakości, którą uzyskaliśmy poprzez wiele lat doświadczenia. Stworzyliśmy sklep internetowy (sklep.kalinski.pl) dzięki któremu mamy ułatwiony kontakt z klientem i przyspieszamy realizację zamówień.

Obecnie eksportujemy 40 procent naszych produktów na teren Europy, jak i poza nią. Zależy nam równo na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Chcemy stworzyć sieć warsztatów współpracujących z nami, do których będziemy mogli wysyłać naszych klientów sklepu internetowego.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał Piotr Łukaszewicz.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony