WYWIADY

Warto wiedzieć

Wywiady

Wydarzenia

Nasze rozmowy

WYWIADY

7 miesięcy temu  30.01.2018, ~ Administrator   

Kto może naprawiać hybrydy? [WYWIAD]
Strona 1 z 2

- Naprawa samochodów hybrydowych w żadnym wypadku nie jest zarezerwowana tylko dla autoryzowanych serwisów - mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Tomasz Pyrlik, trener szkoleniowy Magneti Marelli. Dodaje, że do obsługi tego typu aut wymagane są uprawnienia SEP do 1kV. Rozmawia red. Piotr Łukaszewicz.

Czy polscy mechanicy samochodowi interesują się rozwiązaniami hybrydowymi? Magneti Marelli w swojej ofercie szkoleniowej ma kurs pt. "Technika hybrydowa w pojazdach samochodowych". Jakim zainteresowaniem cieszy się ten kurs? Jakie zagadnienia są tam omawiane?

Dynamicznie zmieniający się rynek motoryzacyjny i trendy z nim związane sprawiły, że zauważyliśmy stale rosnącą popularność szkoleń związanych z techniką hybrydową. Sprzedaż pojazdów hybrydowych nieustannie wzrasta. W Polsce w roku 2016 sprzedano ich o 50% więcej niż w roku 2015. Z czasem będą one coraz częściej gościć w każdym warsztacie. Poznanie specyfiki budowy pojazdu hybrydowego jest niezbędne do poprawnego i przede wszystkim bezpiecznego serwisowania. Trzeba mieć świadomość, że w przypadku pojazdów hybrydowych mechanicy będą mieć do czynienia z prądem o wartościach nawet 350A oraz napięciu ok 600V. W ofercie ośrodka szkoleniowego Magneti Marelli dostępne są szkolenia oparte na monografii następujących pojazdów hybrydowych i elektrycznych: Toyota Prius, Peugeot 3008 Hybrid, BMW i3. W pierwszej połowie 2018 roku w harmonogramie pojawi się szkolenie dotyczące nowej Toyoty Yaris Hybrid.

Czy samochody hybrydowe zmienią branżę warsztatową? Czy naprawa samochodów hybrydowych będzie zarezerwowana tylko dla autoryzowanych serwisów, czy także mniejsze warsztaty niezależne poradzą sobie w tym sektorze?

Samochody hybrydowe zmienią branżę warsztatową, każdy serwis oprócz mechaników wśród swojej kadry będzie musiał mieć również elektryków, którzy będą posiadać wiedzę na temat diagnostyki i naprawy wysokonapięciowych układów elektrycznych. Naprawa samochodów hybrydowych w żadnym wypadku nie jest zarezerwowana tylko dla autoryzowanych serwisów. Warsztaty niezależne jak najbardziej poradzą sobie z naprawą tego typu pojazdów. Warunek jest tylko jeden - właściciele muszą zainwestować w odpowiednio wyszkoloną kadrę.

O tym, co może ulec awariom w silniku spalinowym – mechanicy doskonale wiedzą. A jakich usterek można spodziewać się w silnikach elektrycznych?

W silnikach elektrycznych na pewno możemy spodziewać się problemów, które znamy z urządzeń elektroenergetycznych, takich jak uszkodzenia uzwojeń silników elektrycznych, łożysk oraz problemy związane z zasilaniem.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 4

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony