nie przegap

Wydarzenia

ponad rok temu  10.12.2021, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 7 minut

Audi tworzy kompleksową, cyfrową obsługę klienta
Strona 1 z 2

Audi tworzy nowy ekosystem dla elektrycznej i autonomicznej jazdy. Dzięki nowym ofertom fizycznym i cyfrowym, marka premium pragnie wzbogacić cyfrowe doznania klientów oraz sprostać rosnącym potrzebom i wymaganiom w zakresie mobilności przyszłości.

Cyfryzacja oferuje możliwość ponownego przemyślenia samochodu, a tym samym jest kluczowym czynnikiem transformacji. Ekosystem wokół pojazdu w znacznym stopniu przyczynia się do powstania skomunikowanej, zrównoważonej mobilności klasy premium. Ważną rolę odgrywa przy tym „kuźnia” oprogramowania, firma CARIAD. Opracowuje ona samochodowe systemy operacyjne i tworzy warunki dla kolejnych funkcji autonomicznej jazdy dla całego koncernu Volkswagen. Również Audi intensywnie wykorzystuje nowe modele biznesowe i możliwości zwiększania obrotów w salonach sprzedaży, w pojeździe i poprzez innowacyjne usługi w zakresie mobilności.¬ I wreszcie Internet rzeczy, nowy standard sieci mobilnej 5G oraz sztuczna inteligencja sprawiają, że procesy w produkcji i logistyce stają się bardziej wydajne. Podczas wydarzenia „Cyfryzacja” w ramach Audi Media days odbywających się z okazji salonu IAA MOBILITY 2021, zaprezentowano przegląd głównych działań czterech pierścieni w dziedzinie cyfryzacji.

Branża motoryzacyjna przechodzi obecnie największą transformację w swojej historii. Mobilność przyszłości jest zrównoważona i skomunikowana. Na skutek cyfryzacji będzie prostsza, bardziej osobista i inteligentniejsza. Już dziś liczne usługi i funkcje Audi sprawiają, że samochód jest coraz bardziej niezauważalnie zintegrowany z cyfrowym światem naszych klientów i klientek. Ale to dopiero początek – w przyszłości modele Audi będą w coraz większym stopniu stawały się osobistymi „narzędziami do doznawania świata”. Wrażenia z podróży z punktu A do punktu B we wnętrzu pojazdu stają się coraz ważniejsze. W ten sposób powstaje precyzyjnie dostosowana do potrzeb przestrzeń do życia i pracy, z zupełnie nowymi możliwościami i swobodą dla podróżujących samochodem.

Mobilność nie zaczyna się dopiero w pojeździe. Jesteśmy przekonani, że cyfryzacja całej podróży klienta stanie się najważniejszym czynnikiem odróżniającym nas od konkurencji. W tym celu Audi tworzy spójne, niezauważalne i pełne emocji doświadczenia premium we wszystkich punktach styku z marką – online i offline. Aby spełnić tę obietnicę, firma kompleksowo zmieniła swoją pozycję i w coraz większym stopniu koncentruje się na oprogramowaniu i rozwiązaniach IT. I to we wszystkich obszarach – począwszy od cyfrowych struktur sprzedaży, platform e-commerce, interfejsów łączących z infrastrukturą inteligentnych miast, aż po produkcję i logistykę. Na tej drodze towarzyszą Audi silni partnerzy, tacy jak CARIAD.

Numer jeden w świecie doznań klienta

Spersonalizowana strona internetowa, ulepszone funkcje aplikacji myAudi oraz dodatkowe opcje doradcze: Audi kontynuuje proces cyfryzacji marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Marka realizuje przy tym jasną wizję: potencjalni klienci i klientki mają mieć zapewnione płynne, pełne emocji i intuicyjne doznania związane z marką – online i offline, we wszystkich punktach kontaktowych, od pierwszego zainteresowania modelem Audi, aż po fazę jego użytkowania. Nowa, uruchomiona wiosną 2021 roku strona internetowa, umożliwia wejście do cyfrowej oferty Audi. Zainteresowanym oraz klientom i klientkom oferuje spersonalizowane informacje na temat wszystkich modeli i usług. W centrum uwagi znajduje się interaktywny konfigurator pojazdów

z wysokiej klasy wizualizacjami i szczegółowymi informacjami. W każdym momencie procesu konfigurowania użytkownik czy użytkowniczka ma możliwość zapisania za pomocą kodu wyboru dokonanego online, pobrania go w formie broszury, przejścia bezpośrednio do konsultacji online lub umówienia się na jazdę próbną w miejscowym salonie sprzedaży.

Aplikacja myAudi i cyfrowy ekosystem wokół samochodu

Aplikacja daje klientom i klientkom dostęp do ważnych danych pojazdu i usług cyfrowych. Po ponownym uruchomieniu aplikacji w nowej szacie graficznej, użytkownicy mają do dyspozycji nowe funkcje związane z pojazdami. Dzięki funkcjom na żądanie klienci i klientki Audi mogą w późniejszym czasie za pośrednictwem aplikacji myAudi subskrybować online dla swojego pojazdu dodatkowe opcje wyposażenia, by jeszcze dokładniej dopasować go do swoich indywidualnych potrzeb. Dostępne są różne okresy i opcje subskrypcji. Subskrybując miesięczną fazę testową, klienci i klientki mogą najpierw zapoznać się z daną funkcją. Za pośrednictwem aplikacji myAudi można także przedłużyć dostępne pakiety Audi connect oraz subskrybować nowe funkcje Audi connect. Również w tym przypadku klient może wybrać dla poszczególnych produktów cyfrowych różne okresy subskrypcji. AudiPay działa przy tym jako bezpieczna i wygodna globalna platforma płatnicza i rozliczeniowa dla dodatkowych ofert cyfrowych. Przejście między światem funkcji w samochodzie a światem zewnętrznym jest tu płynne.

Zazębienie tego, co najlepsze z dwóch światów

Cyfryzacja postępuje również w salonach sprzedaży i oferuje nowe możliwości doradztwa. Dzięki interaktywnym modułom i wielkoformatowym wizualizacjom, doznania klientów i klientek w nowym flagowym sklepie w Monachium-Trudering są jeszcze lepsze. Za pomocą najnowszego konfiguratora, modele Audi są tu prezentowane interaktywnie w fotorealistycznej formie. Żądaną konfigurację można wyświetlać w trzech wymiarach, a gotowe już pojazdy z podobnym wyposażeniem stojące u dealerów w innych lokalizacjach można wyświetlać w czasie rzeczywistym. Dodatkowo istnieje opcja doradztwa na żywo (Audi Live Beratung), w której pracownicy są bezpośrednio połączeni z klientami za pomocą okularów do transmisji danych i mogą w ten sposób doradzać online w zakresie produktów i usług, całkowicie niezależnie od lokalizacji użytkowników. Doradztwo cyfrowe jest już dostępne w całych Niemczech, w ponad

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony