40 salonach partnerskich oraz w Audi City w Berlinie. W najbliższych miesiącach i latach Audi wspólnie z dilerami będzie także kontynuować rozwój sprzedaży cyfrowej. Celem jest tu stworzenie centralnej platformy e-commerce, na której klienci i klientki będą mogli znaleźć wszystkie potrzebne im usługi – od zakupu nowych i używanych samochodów, aż po pakiety serwisowe, leasing i finansowanie. Audi łączy w ten sposób zalety sprzedaży internetowej i stacjonarnej.
Silny partner: firma programistyczna CARIAD
Kluczowym czynnikiem sukcesu w uzyskaniu bardziej indywidualnej, inteligentniejszej i bezpieczniejszej mobilności przyszłości, jest partner technologiczny CARIAD. Ta firma programistyczna, w której skupione są kompetencje cyfrowe wszystkich marek koncernu Volkswagen, za kilka lat będzie stanowić kręgosłup cyfrowych działań Grupy. Struktura nowej organizacji łączy w sobie programistyczny sposób myślenia z doświadczeniem jednego z największych producentów samochodów na świecie. Rozwój oprogramowania dla różnych marek przez firmę CARIAD umożliwi Audi jako marce, osiągnięcie korzyści na ogromną skalę i równocześnie uzyskanie rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Głównym elementem tych działań jest opracowanie własnego systemu operacyjnego oraz jednolitej i skalowanej platformy z oprogramowaniem i technologiami dla wszystkich marek koncernu.
W ten sposób producent zapewni krótkie cykle rozwojowe i zaoferuje klientom ofertę dostosowaną do ich potrzeb.
Inteligentne rozwiązania cyfrowe zwiększają również elastyczność i wydajność produkcji i logistyki. Audi odgrywa kluczową rolę w strategii cyfryzacji koncernu Volkswagen. W ramach Inicjatywy Motoryzacyjnej 2025 (AI25), Audi rozwija zakłady w Neckarsulm w kierunku wiodącej fabryki cyfrowej produkcji i logistyki w ramach koncernu. Wsparcie stanowią partnerzy, tacy jak Instytut Towarzystwa Fraunhofera Inżynierii Przemysłowej i Organizacji, Uniwersytet Techniczny w Monachium, SAP i Capgemini. AI25 to interdyscyplinarna sieć na rzecz transformacji fabryk. Zakłady Audi w Neckarsulm odgrywają główną rolę jako fabryka pilotażowa i rzeczywiste laboratorium cyfrowej transformacji. Rozwiązania są tu testowane i dalej rozwijane tak długo, dopóki nie będą gotowe do produkcji seryjnej. Głównym elementem działań na rzecz cyfryzacji jest Cyfrowa Platforma Produkcyjna (DPP), w której dane wszystkich maszyn, urządzeń i systemów wszystkich zakładów koncernu Volkswagen są zebrane w największej na świecie platformie IIoT (IIoT = Industrial Internet of Things – przemysłowy Internet rzeczy).
W perspektywie średnio- i długoterminowej mają tu zostać opracowane cyfrowe rozwiązania dla fabryki przyszłości i wdrożone do produkcji seryjnej pojazdów i logistyki – z nadrzędnym celem uczynienia ich jeszcze bardziej wydajnymi i elastycznymi. W tym celu Audi, w zakładach w Böllinger Höfe i w Neckarsulm, wykorzystuje w szczególności kompetencje w zakresie małych i dużych serii. W kolejnym etapie Audi wdroży cyfrowe rozwiązania w zakładach koncernu na całym świecie.
Wiele pionierskich projektów obejmujących technologie cyfrowe, takie jak druk 3D, komunikację mobilną 5G, wirtualną rzeczywistość czy autonomiczne systemy transportowe, już teraz rewolucjonizuje procesy operacyjne w Audi, tworząc synergie i nowe formy globalnej sieci. I tak przykładowo technologia RFID (RFID = Radio-Frequency Identification – systemy zdalnej identyfikacji radiowej) jest wykorzystywana do bezdotykowej identyfikacji pojazdów w produkcji.¬ W „Supermarkecie 2.0” przy pomocy systemów transportowych bez kierowcy, Audi odwraca zasadę sekwencyjności w logistyce wewnętrznej: Dzięki temu to towar „przychodzi” do pracownika, a nie odwrotnie. Jest to możliwe dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu sterującemu, opracowanemu przez ekspertów Audi wspólnie ze start-upem arculus z Ingolstadt. Projekt „Predictive Maintenance” usprawnia w Neckarsulm konserwację urządzeń produkcyjnych i skraca czasy przestojów w produkcji. W obszarze zapewnienia jakości, na przykład przy wykrywaniu najdrobniejszych pęknięć w częściach blaszanych, zastosowanie znajduje sztuczna inteligencja. Za pomocą okularów VR i kontrolerów, pracownicy i pracownice z różnych działów i zakładów w pełni wirtualnie testowali procesy montażowe. Podstawą są tu skany o zakresie 360 stopni, które dostarczają do wirtualnej przestrzeni trójwymiarową mapę wnętrza, a także specjalnie opracowane przez Audi oprogramowanie VR. Technologię tę zastosowano po raz pierwszy podczas przygotowań do produkcji modelu Audi e-tron GT w zakładzie w Neckarsulm.
Fot. Audi
Komentarze (0)