nie przegap

TARGI

Zagraniczne

2 miesiące temu  22.07.2022, ~ Rafał Dobrowolski   

Kolejne etapy strategii Next Generation Mobility
Strona 1 z 2

Tuż przed rozpoczęciem targów IAA Transportation, firma ZF prezentuje w swoim ośrodku testowym w Jeversen wybór swoich innowacyjnych osiągnięć technologicznych.

Zaledwie sześć miesięcy po uruchomieniu nowej dywizji Commercial Vehicle Solutions (CVS), znaczne zamówienia na najnowsze technologie od ZF świadczą o tym, że klienci pozytywnie reagują na nową zintegrowaną ofertę.

Zachęcona tym korzystnym trendem, będąc największym dostawcą dla branży pojazdów użytkowych, ZF udowadnia skuteczność swojego szerokiego portfolio zintegrowanych rozwiązań systemowych, które zapewniają nowy poziom bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonych standardów dla zespołów pojazdów ciężarowych z naczepami na całym świecie. Kontynuując realizację strategii "Next Generation Mobility", firma ZF wykorzystuje również zalety swojej wyjątkowej umiejętności transferu technologii i kompetencji pomiędzy segmentami pojazdów w obszarach takich jak automatyzacja i elektryczne układy napędowe.

Nowy elektryczny układ steer-by-wire zwieńczeniem portfolio rozwiązań „by-wire”

Demonstrując swój pierwszy system steer-by-wire dla samochodów osobowych, firma ZF wprowadziła swoje kompleksowe portfolio technologii "by-wire" do czołówki branży. Podczas corocznej globalnej prezentacji swoich rozwiązań, firma ZF zaprezentowała swoją zaawansowaną technologię układu steer-by-wire osi przedniej.

- Nowy, w pełni elektryczny układ kierowniczy ZF to czołowa technologia „by-wire”. Nasze kompleksowe, wyjątkowe i mocne portfolio pozycjonuje ZF tak, by osiągnąć w pełni zautomatyzowane sterowanie pojazdami typu „by-wire” w wysoce konkurencyjnym środowisku - mówi Wolf-Henning Scheider, prezes ZF Friedrichshafen AG.

- Nasze dywizje blisko ze sobą współpracują, aby optymalizować korzyści z wzajemnego transferu technologii. Nowa technologia steer-by-wire firmy ZF jest ważnym warunkiem wstępnym, by wprowadzić zaawansowane rozwiązania automatyzacji w samochodach osobowych i, zgodnie z naszą filozofią „opracuj raz, wdrażaj wszędzie”, będzie także stosowana w pojazdach użytkowych” dodał Scheider

Dzięki technologii steer-by-wire polecenia kierowcy są przekazywane do układu kierowniczego za pomocą sygnałów elektrycznych, bez mechanicznego połączenia między kierownicą a przednią osią. W przyszłości oczekuje się, że technologia „by-wire” będzie odgrywała coraz większą rolę we wszystkich aspektach sterowania ruchem pojazdu: w kierunku wzdłużnym, poprzecznym i pionowym.

Oprogramowanie nowej generacji obsługujące siłowniki elektryczne może być w każdej chwili aktualizowane bezprzewodowo (Over-the-Air). Firma ZF pozyskała już kilka dużych zamówień od klientów na nowy system steer-by-wire.

Elektromobilność nowej generacji dla pojazdów użytkowych

- Trend rozwoju zautomatyzowanych, połączonych w sieci i zelektryfikowanych pojazdów oznacza dla producentów OEM ogromne nakłady na rozwój. Dzięki szerokiej gamie zintegrowanych rozwiązań, ZF oferuje klientom możliwość bycia w czołówce technologii, przy jednoczesnym zmniejszeniu tych wydatków - powiedział członek zarządu ZF Wilhelm Rehm, odpowiedzialny za rozwiązania dla pojazdów użytkowych, technologię przemysłową i gospodarkę materiałową.

Mający swoją światową premierę system CeTrax 2, jest zintegrowanym, modułowym, elektrycznym układem napędowym firmy ZF do pojazdów użytkowych wykorzystywanych w trudnych warunkach. Nowy system łączy w sobie korzystny stosunek mocy do masy oraz wysoce zintegrowaną, kompaktową konstrukcję, która umożliwia uzyskanie wysokiej i trwałej mocy na poziomie 360 kW oraz lepszą efektywność zmiany biegów. Zastosowano w nim również wysokiej klasy technologie, w tym konstrukcję typu "hairpin" dla stojana, innowacyjny system chłodzenia oraz falownik oparty na węgliku krzemu, które powstały przy wykorzystaniu doświadczenia firmy ZF w zakresie samochodów osobowych. Produkcja seryjna we współpracy ze światowej sławy producentem pojazdów rozpocznie się w przyszłym roku.

Bezproblemowo łącząc inteligentne technologie i systemy sterowania zarówno dla ciężarówek, jak i dla naczep, firma ZF jest wyjątkowo dobrze przygotowana do przyjęcia holistycznego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Wyposażając innowacyjne ciężarówki i naczepy w najnowsze rozwiązania bezpieczeństwa i technologie poprawiające wydajność, ZF pokazuje, że jej podejście jest zgodne z celem branży, jakim jest „zero wypadków” i nowy poziom wydajności.

ZF SCALAR — platforma orkiestracji dla operatorów floty

Firma ZF może pochwalić się sukcesami w dziedzinie oprogramowania, dlatego też prezentuje SCALAR — nową, cyfrową platformę dla pojazdów użytkowych umożliwiającą skuteczne korzystanie z rozwiązania Transport-as-a-Service (TaaS). Jest to w pełni zautomatyzowane, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie w zakresie planowania, wytyczania tras i wysyłki towarów. ZF SCALAR łączy technologie na pokładzie pojazdów użytkowych i systemy logistyczne stron trzecich ze sztuczną inteligencją. Platforma pomoże operatorom floty zwiększyć wydajność operacyjną, niezawodność planowania oraz bezpieczeństwo ładunków i pasażerów, jednocześnie biorąc pod uwagę kwestie zrównoważonego rozwoju. ZF przewiduje, że SCALAR stanie się nieodzownym partnerem w branży transportu towarowego i pasażerskiego.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony