Dzięki niewielkiej masie LiBa®Rescue może być używany przez jedną osobę. W pojedynkę można zabezpieczyć pojazd elektryczny, jeśli układ chłodzenia jest uszkodzony i reakcja akumulatora może trwać kilka dni.
W przypadku uszkodzenia ogniwa zespołu akumulatorów istnieje ryzyko wystąpienia tzw. ucieczki termicznej. To, czy dojdzie do ucieczki termicznej, zależy od wielu czynników, takich jak konstrukcja akumulatora, chemia ogniw i stan naładowania akumulatora, a także od temperatury otoczenia czy układu chłodzenia.
Podczas serwisowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych należy zachować szczególne środki ostrożności. A zwłaszcza na drodze, gdy pojazd taki ulegnie uszkodzeniu i nie jest możliwa wiarygodna ocena zagrożenia.
Odzyskiwanie, gdy postawić przeszkodę dla ucieczki termicznej
Chociaż system odzyskiwania LiBa®Rescue sprowadza się do opakowania uszkodzonego pojazdu, więc nie jest w stanie zapobiec reakcjom chemicznym w samym akumulatorze, to poprzez ograniczenie dopływu tlenu, utrudnia gorącemu akumulatorowi podpalenie innych łatwopalnych substancji w pojeździe, co pozwala zapobiec całkowitemu zniszczeniu pojazdu. Przyda się pomocy drogowej jako środek zapobiegawczy. Nim uszkodzony pojazd przyjdzie nam przetransportować, warto użyć systemu odzyskiwania LiBa®Rescue. Ten jest dostępny w różnych rozmiarach i różnych opcjach pakowania.
Ten innowacyjny „system odzyskiwania” dla pojazdów elektrycznych jest odporny na temperaturę do 1500 °C i działa podobnie jak koc gaśniczy. Ma stanowić wsparcie nie tylko podczas akcji ratowniczych. Warstwy zabezpieczające przed przecięciem i bariera zapobiegająca wyciekaniu płynów samochodowych to jedno. Jest też specjalna warstwa wewnętrzna, które chroni lakier pojazdu przed… zarysowaniem. A wszystko bez potrzeby użycia dodatkowego sprzętu - także w trudnym terenie, na parkingach podziemnych lub w tunelach.
Fot. GelKoh GmbH
Komentarze (0)