W szóstej corocznej edycji portalu Compare the Market użytkownicy Google dostarczyli informacji o najczęściej wyszukiwanych markach samochodów. Zestawienie obejmuje internautów ze 155 krajów.
Toyota dominowała w Afryce Środkowej i Południowej, Azji Zachodniej i Południowo-Wschodniej, Oceanii oraz na obszarach Ameryki Południowej. Tesla była popularna w USA i niektórych częściach Europy. BMW było marką wyszukiwaną w zasobach Google w Europie i numerem jeden w Chinach, ale to Toyota okazała się najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną na świecie w wyszukiwarce Google w 2023 roku (raport jest dostępny na stronie: https://www.comparethemarket.com.au/car-insurance/features/most-searched-car-brands-2023/).
W tegorocznym rankingu przeprowadzonym przez portal CompareTheMarket.com.au, Toyota po raz piąty w ciągu ostatnich sześciu edycji badania zajęła pozycję lidera. Od początku bieżącego roku Toyota była tematem prawie połowy (41,3%) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w przeglądarce Google na świecie.
Ranking opiera się na danych Google Trends zebranych ze 155 krajów - w 64 z nich Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką. O popularności Toyoty świadczy przewaga nad konkurentami - druga marka w zestawieniu cieszyła się największym zainteresowaniem w przeglądarce Google na 29 rynkach.
Skąd tak silna pozycja?
Za ogromnym zainteresowaniem samochodami marki Toyota stoi zdywersyfikowana gama modelowa dostosowana do potrzeb różnych klientów, wysoka jakość, bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji. Toyota jako największy producent samochodów na świecie, sprzedający rocznie średnio około 10 milionów aut w ponad 170 krajach, zajmuje miejsce lidera rynku motoryzacyjnego. Samochody Toyoty regularnie osiągają wysokie noty w rankingach niezawodności takich jak Consumer Reports i zdobywają nagrody w prestiżowych plebiscytach.
Silną pozycję buduje także konsekwentny rozwój zelektryfikowanych samochodów oraz rozwój nisko- i bezemisyjnych napędów. Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych, a wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Na pozycję marki wpływ mają także wielkie sukcesy w globalnym motorsporcie takie jak zwycięstwa w cyklach WRC, WEC, W2RC oraz w Rajdzie Dakar.
Fot. Compare the Market
Komentarze (0)