nie przegap

Warto wiedzieć

miesiąc temu  28.06.2022, ~ Rafał Dobrowolski   

Troska o środowisko w warsztatach samochodowych

Warsztaty samochodowe w wyniku swojej działalności wytwarzają wiele odpadów wymagających recyklingu. Są to m.in. zużyte akumulatory czy oleje. Warsztaty przynależące do sieci serwisów samochodowych Q Service Castrol, chcąc zminimalizować negatywny wpływ zanieczyszczeń, coraz częściej przystępują do usługi Bio Service.

Właściwa gospodarka odpadami stanowi dla warsztatów spore wyzwanie. Związane z nią obowiązki wynikają zarówno z odpowiedzialności wobec swojego otoczenia, jak i przepisów prawa. Jednym z wymogów nałożonych przez ustawę o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21) oraz ustawę Prawo ochrony środowiska jest m.in. sporządzanie i prowadzenie ewidencji odpadów w systemie BDO i związane z tym tworzenie Kart Przekazania Odpadu.

Bezproblemowy odbiór odpadów

Bio Service to profesjonalny program, który pozwala sprawnie zorganizować odbiór odpadów warsztatowych za pośrednictwem firm posiadających odpowiednie uprawnienia oraz zasoby. Należą do nich m.in.: opony, akumulatory, oleje i płyny eksploatacyjne, filtry paliwowe oraz powietrza, opakowania po substancjach niebezpiecznych, sorbenty, materiały filtracyjne oraz tkaniny do wycierania. Poprawny recykling odpadów zapobiega zagrożeniu dla środowiska oraz ludzi i zwierząt. Metale ciężkie oraz związki siarki, które mogą przedostać się do atmosfery przy niewłaściwej utylizacji akumulatora, powodują zwiększenie ryzyka zachorowania na nowotwory. Grozi to również oparzeniami chemicznymi.

Korzystając z programu “lojalnościowego” Bio Service warsztaty samochodowe mogą liczyć na kompleksowy odbiór odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wszystkie otrzymane z serwisów zużyte części, płyny, opony czy akumulatory są przekazywane do profesjonalnej utylizacji bądź recyklingu.

– Recykling odpadów warsztatowych stanowi ważną kwestię w funkcjonowaniu serwisu samochodowego. Niewłaściwe ich składowanie oraz utylizacja powodują nagromadzenie zanieczyszczeń i degradację naturalnego środowiska, a w konsekwencji zagraża bezpieczeństwu, życiu i zdrowiu pracowników warsztatów i kierowców. Wybór odpowiedniego warsztatu może zatem faktycznie mieć wpływ na środowisko – zaznacza Adrian Siemiński, zarządzający projektem Bio Service na rynku polskim.

Łatwiejsze zarządzanie formalnościami

Platforma Bio Service pozwala zarządzać formalnościami związanymi z utylizacją odpadów oraz zautomatyzować proces wypełniania Kart Przekazania Odpadu. W ofercie znajdują się również świadczenia pakietowe w zakresie obsługi systemu BDO: aktualizacja bazy oraz możliwość skorzystania z porad specjalistów w zakresie prawa ochrony środowiska. Eksperci pomagają także poprawnie wypełnić obowiązkowe raporty roczne oraz sprawozdania, takie jak: raport KOBiZE czy sprawozdania w obszarze F-GAZÓW i SZWO.

Możliwość otrzymania refundacji

Utylizacja większości odpadów zazwyczaj wiąże się z poniesieniem pewnych kosztów. W ramach Bio Service zostało zaproponowane rozwiązanie, które odciąża warsztaty w tym zakresie – możliwość refundacji i uzyskania zwrotu części kosztów poniesionych za recykling odpadów. Jak to wygląda w praktyce? Przy zleceniu odbioru 250 kg filtrów olejowych przez Bio Service – 250 zł wróci do warsztatu.

Lepszy wizerunek w oczach klientów

Klienci naprawiający swoje pojazdy w warsztatach, które przystąpiły do programu Bio Service, mogą w znaczący sposób ograniczyć swój ślad węglowy. Ekologiczne rozwiązania stanowią zaś ważny czynnik dla osób, które dbają o środowisko na co dzień i prowadzą bardziej ekologiczny styl życia. Takie osoby chętniej skorzystają z usług danego warsztatu, jeśli będą mieli świadomość, że wybrany przez nich serwis dba o jak najlepsze standardy pracy, działania, użytkowania i utylizacji zużytych części pojazdów.

Korzystanie z usług Bio Service pozwala właścicielom warsztatów zaoszczędzić czas i pieniądze, jak również zmniejszyć liczbę formalności do minimum. Zapewnia również profesjonalne doradztwo oraz pomoc w obszarze składowania odpadów dla warsztatów.

Fot. Q Service Castrol

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony