nie przegap

Marketing w warsztacie

7 miesięcy temu  10.04.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Zmień pomysł w innowacyjny biznes!

Startupy posiadające pomysły z branży motoryzacyjnej mogą liczyć na specjalistyczne wsparcie i zapewniony indywidualny, specjalistyczny program inkubacji. Szacunkowa wartość wsparcia w ramach inkubacji to 90 000 zł.

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów”. Nabór pomysłów trwa do 31 marca 2027 r. Innowatorzy dostali szansę na przekucie swoich projektów w rzeczywistość. Trzy ośrodki, wyspecjalizowane we wspieraniu startupów, czekają na pomysłodawców, którzy chcieliby otrzymać wsparcie na rozwój swojego pomysłu biznesowego. Trzy kolejne wkrótce rozpoczną przyjmowanie zgłoszeń. Platformy startowe, zasilone środkami Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej na lata 2021-2027 (FEPW), pomogą im zweryfikować, czy ich innowacyjne pomysły mogą stać się dochodowymi startupami.

Dla szeroko pojętej branży motoryzacyjnej

Program inkubacji przewiduje dwie ścieżki wsparcia: horyzontalną – obejmująca projekty z dowolnej branży oraz specjalistyczną ścieżkę dotyczącą szeroko pojętej branży motoryzacyjnej. Wszyscy zainteresowani takim tworzeniem innowacyjnych produktów mogą przedstawić swój biznesowy pomysł jednej z Platform startowych.

Startupy posiadające pomysły z branży motoryzacyjnej mogą liczyć na specjalistyczne wsparcie i zapewniony indywidualny, specjalistyczny program inkubacji. Szacunkowa wartość wsparcia startupu w ramach inkubacji to około 90 000 zł. Więcej informacji na stronie Platformy Start in... https://fepw.parp.gov.pl/component/grants/grants/platformy-startowe-start-in.

W ramach przeprowadzonego naboru, PARP wybrała Platformy startowe, czyli partnerstwa ośrodków innowacji, które będą oferować startupom z Polski Wschodniej bezpłatne programy inkubacji. Partnerstwa te zostały utworzone przez ośrodki innowacji, czyli podmioty doświadczone w rozwoju młodych, technologicznych biznesów o dużym potencjale wzrostu oraz przez instytucje otoczenia biznesu, uczelnie wyższe, fundusze VC i korporacje. Tak wszechstronne połączenie doświadczeń, kompetencji i zasobów zapewni startupom unikalne wsparcie w budowaniu rentownego modelu biznesowego oraz stworzeniu MVP (ang.: minimum viable product), czyli podstawowej wersji produktu. Program inkubacji wyposaży startupy w narzędzia, które ułatwią im budowanie sprzedaży i zdobywanie pozycji na rynku.

– „Platformy startowe dla nowych pomysłów” to oferta, której nie może przegapić żaden biznesowy wizjoner. Nieważne jak ryzykowna, chaotyczna czy ambitna wydaje się Twoja koncepcja na starcie. Dzięki Platformom startowym każda biznesowa idea może zamienić się w unikalną wartość: produkt, dla którego zbudujesz nowy rynek i odkryjesz lojalnych klientów. Platformy pomogą określić niezbędne parametry Twojego startupu, rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu konkurencyjne przewagi. Udział w programie inkubacji to również dostęp do najlepszych menagerów i rynkowych praktyków, wiedzy o nowych technologiach, rynkowych trendach oraz możliwościach finansowania innowacyjnych przedsięwzięć. To również szansa na zbudowanie bezcennej sieci kontaktów w środowisku startupowym i inwestorskim. Zapewniamy startupom bardzo wymierne wsparcie, ale jednocześnie poprzez ten program uczestniczymy w integracji i rozwoju krajowego środowiska startupowego, poszerzając kluczowe dla startupów relacje i otwierając je na kooperację – mówi Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Startupów w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Na kogo czekają Platformy startowe?

Do udziału w programie mogą przystąpić przedsiębiorcze osoby lub zespoły z innowacyjnymi pomysłami o wysokim potencjale biznesowym. Jednym z obligatoryjnych kryteriów selekcji jest oferowanie rozwiązania o cechach innowacji produktowej. Wszyscy zakwalifikowani do programu innowatorzy stają się przedsiębiorcami, tzn. muszą powołać i zarejestrować spółkę kapitałową w Polsce Wschodniej (tj. w województwie: lubelskim, podkarpackim, podlaskim, świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim lub w części Mazowsza – bez Warszawy i przyległych powiatów).

Kluczowym czynnikiem sukcesu jest determinacja założycieli spółki i gotowość do intensywnej pracy nad rozwojem pomysłu w ramach indywidualnego planu inkubacji. Głównym wyzwaniem w toku inkubacji będzie przekształcenie pomysłu w produkt (wyrób lub usługę), który będzie dawał szansę na szybki wzrost spółki.

Fot. PARP

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ kargol 1 7 miesięcy temu Tutaj macie sporo pomysłów na konkretny marketing - http://www.kaims.pl/... Oczywiście to zawsze wymaga dopasowania innych działań, mogą być potrzebne różne kroki. Ale na pewno nigdy nie jest dobrą decyzją stanie w miejscu.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony