Promocje

Promocje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Coraz bardziej popularne
Rodzinne samochody w nadwoziach typu van zyskują coraz większą popularność w Polsce. Jak wynika z danych serwisu otoMoto.pl, najpopularniejsze modele w tym segmencie wzbudzały w minionym roku nawet dwukrotnie większe zainteresowanie niż rok wcześniej. Co ciekawe, w tym samym okresie ich ceny spadły o ok. 8 procent.

Pomimo zwiększonego popytu za popularnego minivana trzeba było w ubiegłym roku zapłacić o 2 tys. mniej niż rok wcześniej – średnio 21,9 tys. zł. Znacznie mniej, bo jedynie 13 tys. zł trzeba było przeznaczyć na najbardziej poszukiwany samochód tego segmentu – Renault Scenic, którego w otoMoto.pl poszukiwano ponad 730 tys. razy. Niewiele mniejszą popularnością cieszyły się Opel Zafira (695 tys. wyszukań) oraz Volkswagen Touran (644 tys.). W przypadku liderów tego segmentu zainteresowanie użytkowników serwisu było w ubiegłym roku nawet dwukrotnie większe niż w roku 2011.

Co ciekawe, sprzedający używane vany zdają się doskonale wyczuwać rynek i niemal bezbłędnie odpowiadają na jego zapotrzebowanie. Wśród najczęściej wystawianych modeli w tym segmencie dominują te najbardziej poszukiwane przez kupujących, a oferta poszczególnych modeli jest znacznie szersza niż rok wcześniej. Liczba ogłoszeń dla najpopularniejszych modeli vanów wzrosła w ubiegłym roku średnio o ponad 40%. Największy przyrost liczby ogłoszeń dotyczył nieco mniej popularnych modeli, takich jak Fordy C-Max (108%) i S-Max (79%) oraz Citroën C4 Picasso (97%). Ich też dotknął największy spadek cen, sięgający 12%.

Odporne na spadek cen okazują się modele najbardziej praktyczne, kojarzące się raczej z przewozem towarów niż rodziny. Okazuje się jednak, że wśród najpopularniejszych vanów oferowanych w serwisie otoMoto.pl jedynie dwa oparły się spadkom cen – za Mercedesa Vito trzeba było zapłacić średnio 25,4 tys. zł, czyli o blisko 10% więcej niż rok wcześniej. Kosmetyczny wzrost zanotował również Citroën Berlingo, którego średnia cena wyniosła 15,7 tys. zł, co stanowi wzrost o 47 zł w stosunku do roku 2011 r.

Wyraźne spadki cen można zauważyć również w kolejnej prężnie rosnącej kategorii – SUV. Samochody z tego segmentu stanowią jednak alternatywę głównie dla kupujących z zasobnymi portfelami. Za popularnego, używanego SUV-a trzeba bowiem zapłacić średnio 59,4 tys. zł. Dokładnie połowa z dziesięciu najpopularniejszych modeli w tym segmencie należy do aut z wyższej półki – znajdziemy tu m.in. BMW X5, Audi Q7 czy Volkswagena Touarega. Najbardziej pożądanym modelem pozostaje jednak Toyota RAV-4, wyszukiwana przez użytkowników otoMoto.pl ponad pół miliona razy. Na kolejnych miejscach wśród najczęściej poszukiwanych SUV-ów znalazły się BMW X5 oraz Honda CR-V.

Podobnie jak na rynku samochodów nowych, tak i na rynku wtórnym dużą popularność zdobywa Nissan Qashqai, który w ogłoszeniach pojawiał się ponad dwukrotnie częściej niż jeszcze rok wcześniej.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony