Promocje

Promocje

ponad rok temu  26.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Lumag inwestuje w badania

Polski producent klocków hamulcowych zdecydował o rozszerzeniu kompetencji swojego wewnętrznego działu badań i rozwoju. W wyniku wprowadzanych zmian departament zostanie podzielony na dwie niezależne sekcje opracowujące nowe technologie dla pojazdów ciężarowych i osobowych.

Tomasz Orłowski, dotychczasowy dyrektor działu badań i rozwoju, będzie odpowiedzialny za rozwój produktów do samochodów osobowych, natomiast na materiałach ciernych skierowanych do aut użytkowych skupi się zespół kierowany przez Marcina Darownego.
– Uznanie na rynku zdobyliśmy jako producent klocków hamulcowych do samochodów ciężarowych. Od ponad 13 lat rozwijamy też markę Breck, dedykowaną pojazdom osobowym i dostawczym – mówi Marek Żak, prezes spółki Lumag. – Wiele naszych ostatnich aktywności biznesowych zostało skierowane właśnie na ten segment rynku, czego przykładem było zaangażowanie w roli ambasadora Krzysztofa Hołowczyca lub sponsoring Baja Poland. Rozbudowa działu badań i rozwoju pozwoli nam kompleksowo pracować nad technologiami materiałów ciernych – od samochodów ciężarowych po osobowe, w tym w nowych dla nas obszarach, jak samochody klasy premium czy – w niedalekiej przyszłości – samochody sportowe.
Wewnętrzny dział R&D firmy odpowiada za wszystkie rozwiązania technologiczne wprowadzane przez marki Lumag oraz Breck. Pierwsza z nich koncentruje swoją produkcję na pojazdach użytkowych, druga na osobowych. Zatrudnieni w departamencie inżynierowie mają do dyspozycji m.in. bardzo dobrze wyposażone stanowisko dynamometryczne do badania hamulców lub nowoczesną linię do produkcji nakładek antypiskowych. W wyniku wprowadzanych zmian dział badań i rozwoju będzie tworzony przez dwa zespoły skupione na rozwoju produktów dla różnych segmentów rynku. Obaj kierownicy będą podlegać bezpośrednio prezesowi spółki.
Ostatnim efektem działań realizowanych przez dział jest nowa linia klocków i tarcz hamulcowych marki Breck, dedykowana autom klasy premium. Inżynierowie zatrudnieni w spółce Lumag opracowali specjalny materiał cierny o podwyższonych parametrach użytkowych, który idealnie współpracuje z tarczami wysokowęglowymi typu high-carbon.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony