Wywiady

Wywiady

ponad rok temu  18.10.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Jakość premium, cena przystępna - oto strategia M-Tech Poland [WYWIAD]

Tomasz Barczyk, CEO M-Tech Poland. Fot. Piotr Łukaszewicz

Nieustannie zyskujące popularność lampy warsztatowe z serii ILPRO oraz światła ledowe z innowacyjną technologią chłodzenia ACTIVE AIR, która zapewnia odprowadzanie ciepła, a przez to utrzymuje temperaturę żarówki na właściwym poziomie. To produkty zaprezentowane przez polską firmę z branży oświetlenia motoryzacyjnego, M-Tech Poland, podczas tegorocznych targów Automechanika Frankfurt (14-16 września). Rozmawiamy z CEO firmy, Tomaszem Barczykiem.

Spotykamy się na targach Automechanika Frankfurt - targach zupełnie wyjątkowych z liczbą ok. 150 wystawców fizycznie na halach. W internecie podobna grupa firm. Dla porównania w poprzedniej edycji w targach wzięło udział ok. 5 tysięcy firm. Jak ocenia pan te targi?

Trudno oceniać. Oczekiwania nie były przesadnie wygórowane biorąc pod uwagę fakt, że zapełniona jest tylko ta jedna hala. Jesteśmy dumni, że jednak Polska jest tutaj mocno reprezentowana przez wielu znanych i szanowanych dostawców, producentów czy traderów, tak jak my. Biorąc pod uwagę ruch, jaki tutaj mamy, ja jestem zadowolony.

Inni wystawcy, z którymi rozmawiam, wskazują, że choć liczba gości nie jest oszałamiająca, dominują osoby zdecydowane na „robienie interesów”. Jest więc dobrze.

Mam takie samo odczucie. Przy takiej małej imprezie trzeba zwrócić uwagę na to, że ci, którzy przyjechali, zadali sobie trud, faktycznie czegoś szukają. To jest fajne, bo każda jedna osoba, która podchodzi, tak naprawdę może być tą osobą, dzięki której te targi się zwrócą.

Proszę przedstawić ofertę M-Tech Poland. Co przywieźliście do Frankfurtu?

Jesteśmy firmą, która zajmuje się dystrybucją, a także niszową produkcją, wszelkiego rodzaju oświetlenia do samochodów. Żarówki, lampy robocze, lampy inspekcyjne to jest nasza domena. Tym, co tak naprawdę robimy, jest tzw. reengineering. Korzystamy z gotowych komponentów, tudzież części lamp, ale najwyższej jakości. Otrzymujemy produkt naprawdę światowej klasy. Może nie do końca w najniższych cenach, ale w bardzo przyzwoitych, które są akceptowane nie tylko w Polsce, ale i w dużej części Europy.

Co cieszy się największym zainteresowaniem, tu na targach, ale też na co dzień?

Oczywiście, że żarówki, bo tutaj wolumeny są ogromne. Natomiast warto zwrócić uwagę, że w ostatnim czasie pojawiło się bardzo duże zapotrzebowanie na lampy inspekcyjne do warsztatów, ale i nie tylko. Klienci potrzebują ich do domów, do samochodów. To jest segment, na który najbardziej ostatnio się ukierunkowujemy.

Dobre światło w warsztacie to oczywiście jeden z kluczowych elementów wyposażenia.

To światło jest oczywiście potrzebne w warsztacie, natomiast dziś każdy szuka gdzieś oszczędności. Dotychczas było tak, że dobre światło było dostępne tylko u producentów premium. Mechanicy chcą korzystać z dobrej jakości oświetlenia, bo to kluczowe dla skuteczności pracy, aby potem nie mieć problemów z reklamacjami czy powtarzającymi się tymi samymi usterkami. Dzięki temu, że firmy takie jak my, bo nie jesteśmy jedyni, postanowiły mocniej w ten rynek ingerować, udało się stworzyć produkty, które dorównują jakością markom premium, a są jednak tańsze.
Te produkty są bardzo narażone na uszkodzenia. Może wpaść do beczki z olejem, może klient przejechać autem. Różne rzeczy się dzieją. Jest duży popyt na te produkty. Stąd też postanowiliśmy sprzedawać towar dobry jakościowo, nie najtańszy, ale w bardzo przyzwoitej cenie, tak aby była jednak znacząca oszczędność dla klienta.

Chcę zapytać o bardzo rozwijany i promowany temat w branży oświetlenia samochodowego, a mianowicie retrofity LED-woe. Segment duży, ale wciąż bez homologacji, co oznacza, że tych świateł nie można używać na drogach publicznych. Dlaczego więc producenci i dystrybutorzy kładą na to tak duży nacisk?

Nie da się iść wbrew technologii. Te produkty na początku nie były do końca dobre jakościowo, ale teraz dzięki postępowi technologicznemu i temu, że część producentów po prostu przyłożyła się trochę do roboty, można naprawdę wyprodukować dobry retrofity w rozsądnej jakości i w niskiej cenie. Trwałość takiego światła jest znacząco wyższa niż standardowego oświetlenia, a do tego jakość światła jest tak dobra, że ludzie po prostu chcą to kupować. Natomiast przez to, że wymogi homologacji dla lamp dla samochodów były tworzone dziesiątki lat temu, trudno oczekiwać, że ktoś w Komisji Europejskiej pochyli się nad tym, w ich mniemaniu tak mało znaczącym, tematem. Szczególnie, że większość tych produktów jednak jest produkowana w Chinach.

Kierowcy mają jednak możliwości poprawienia jakości swojego oświetlenie zgodnie z przepisami. Jakie rozwiązania oferujecie w żarówkach halogenowych?

Ta technologia osiągnęła, że tak powiem, szczyt swojej wydajności. Natomiast klient ma do wyboru w tym momencie na przykład żarówki typu Superlight, które dają trochę więcej światła niż standardowe. Mają więcej mocy, ale przez to jest skrócona żywotność. Coś za coś. Ale jeśli kierowca chce mieć długą żywotność, bo np. jest kierowcą taksówki albo robi długie trasy, to może sobie wybrać żarówkę, która oczywiście troszkę gorzej świeci, ale potrafi nawet 1500 roboczogodzin przepracować w samochodzie.



Dziękuję za rozmowę
Rozmawiał Piotr Łukaszewicz

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Warsztat 1 ponad rok temu Lampki z linii ILPRO mają subiektywnie świetne. O żarówkach to chyba tylko po lab testach można coś powiedzieć.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony