Wywiady

WYWIADY

ponad rok temu  07.05.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Organizator:

Miejsce: Dubaj

Data rozpoczęcia: 10.06.2019

Data zakończenia: 12.06.2019

Jest popyt na polskie produkty w Dubaju [WYWIAD]
Strona 2 z 3

W niektórych krajach, na przykład w Iranie, Arabii Saudyjskiej i Egipcie, jest wiele zakładów produkcyjnych tego typu. Również w Zjednoczonych Emiratach Arabskich działają tego typu firmy, jak np. Al Dobowi, gdzie produkowane są akumulatory, a ostatnio w Abu Zabi, gdzie ruszył duży zakład produkujący opony. W Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach regiony w przyszłości z pewnością otworzy się więcej fabryk, ale w globalnej skali nadal znajdujemy się na wczesnym etapie jako producent części zamiennych.

Jaki jest poziom przemysłu warsztatowego, ale także całego przemysłu motoryzacyjnego, w krajach Afryki Północnej? Targi w Dubaju, jak wspomniałeś, są również okazją do poznania tych rynków.

To bardzo ekscytujący obszar i z pewnością wielka szansa dla przemysłu motoryzacyjnego. Wielu naszych wystawców postrzega kontynent afrykański, a w szczególności Afrykę Północną, jako nową granicę dla swojej działalności. Automechanika Dubai jest oczywiście idealną bramą, aby dotrzeć do nabywców z tych rynków. Ponad 3.000 poważnych, doświadczonych dystrybutorów z Afryki odwiedza targi Automechanika Dubai każdego roku, a liczba ta będzie rosła.

Szacuje się, że afrykański rynek wtórny samochodów jest obecnie wart 33 miliardy dolarów, przy czym wartość ta ma wzrosnąć do 47 miliardów dolarów w 2024 roku. Ponad 50 procent samochodów osobowych jest obsługiwanych w niezależnych warsztatach wielomarkowych, więc istnieje duża szansa dla producentów, aby dotrzeć do tych krajów.

Co mówią statystyki z poprzednich edycji targów? Czy firmy opuszczające Dubaj mają notatniki wypełnione obiecującymi kontaktami?

Absolutnie. Na targach Automechanika Dubai gościmy wysoko postawionych gości branżowych, są to osoby decyzyjne w swoich firmach. Wiemy, że w dni targowe robi się dużo interesów, ale zdecydowanie więcej w kolejnych miesiącach po targach.

Na jakie produkty jest w regionie Bliskiego Wschodu dziś największy popyt? Są to części zamienne, sprzęt warsztatowy, a może kosmetyki?

Numer jeden to części zamienne oraz opony i akumulatory. To rodzaje materiałów eksploatacyjnych, które najczęściej trzeba w samochodach wymieniać. Widać to na targach, gdzie sekcje części i komponentów rozciągają się na osiem hal w Dubai World Trade Centre. Następne są opony i baterie oraz akcesoria.

Wyposażenie warsztatowe, choć to produkty o dużej wartości, jest obecny w mniejszych ilościach. Jeśli na przykład właściciel warsztatu kupuje podnośnik samochodowy czy tester diagnostyczny, cykl życia tego produktu jest znacznie dłuższy, więc popyt na nie jest mniej regularny, w przeciwieństwie do części i akcesoriów.

Od lat zauważamy większe zainteresowanie rynkami Bliskiego Wschodu wśród polskich producentów. Co jest tego przyczyną?

Polska propozycja w tym regionie jest dość wyjątkowa. Profesjonaliści rynku wtórnego bardzo dobrze znają duże europejskie marki lub marki z Ameryki Północnej i Wschodu, ale teraz poznają i doceniają również te z Polski, które są wysokiej jakości i bardzo konkurencyjne cenowo.

Polscy wystawcy wnoszą do Automechaniki Dubai jakość, która w ostatnich latach nie była jeszcze dobrze znana w regionie. Handlowcy poszukują tu dostawców, którzy są mniej znani na rynku, ale oferują produkty wysokiej jakości.

Prawie dwa miesiące temu odbyło się spotkanie Automechanika Dubai Network, poświęcone analizie aktualnego rynek motoryzacyjny w regionie. Jakie wnioski można wyciągnąć z rozmów z ekspertami?

Nadrzędnym tematem 13. edycji tego spotkania była innowacyjność, a konkretnie najnowsze osiągnięcia w dziedzinie mobilności CASE (Connected, Autonomous, Sharing, Electric) i jej potencjalny wpływ na regionalny rynek części zamiennych. W spotkaniu wzięło udział ponad 100 profesjonalistów z rynku wtórnego i mieliśmy kilku ekspertów ośrodków Frost & Sullivan i Aranca, a także przedstawicieli Yalla Motor - internetowego katalogu samochodowego oraz Mercedes-Benz.

Ogólnie możemy powiedzieć, że trwające przemiany w przemyśle samochodowym na Bliskim Wschodzie, szczególnie związane z CASE, będą miały znaczący wpływ na rynek wtórny, a duże ilości danych będą odgrywały kluczową rolę w optymalizacji łańcucha wartości przez graczy przemysłowych. Pojawienie się CASE nie jest koncepcją na przyszłość; jest już tutaj, w regionie. Mobilność CASE stwarza wiele nowych możliwości dla rynku wtórnego. Przemysł z pewnością musi zaplanować i przygotować się na te zmiany, po których technologia będzie miała większy niż kiedykolwiek wcześniej wpływ na to, jak działa przemysł motoryzacyjny jako całość. Niewątpliwie nadchodzą ekscytujące czasy.

W dobie Internetu i dynamicznych zespołów przedstawicieli handlowych, czy nadal potrzebujemy targów?

Targi zawsze będą miały swoje miejsce w światowym handlu. Bez względu na to, jak zaawansowana stanie się cyfryzacja biznesu i jak bardzo jesteśmy związani z wirtualnym światem, nie ma zastępstwa dla osobistej interakcji z kolegami, klientami i konkurentami.

Nic nie zastąpi tego ekscytującego szumu na terenach targowych, gdzie kupujący mogą zobaczyć, poczuć, powąchać, usłyszeć lub dotknąć to, co dotychczas widzieli w internecie lub o czym tylko czytali. Ludzie są istotami społecznymi. Potrzebują się ze sobą kontaktować.

Media do artykułu

- Przed polskimi firmami otwierają się drzwi, które dotychczas nigdy nie były otwarte - mówi nam Gazi Bilikozen, dyrektor targów Automechanika Dubai. W jego ocenie polskie firmy oferują wysoką jakość produktów w korzystnej cenie, a na tego typu ofertę nie brakuje klientów.

- Trzeba pamiętać, że Bliski Wschód to brama do interesów nie tylko w tej części świata, ale całej Afryce i Azji - dodaje nasz rozmówca. W tym roku na targach ofertę prezentowało 1801 firm z 61 krajów. W przyszłym roku (10-12 czerwca 2019) na targach będą nowe sekcje, poświęcone m.in. smarom i olejom oraz naprawom blacharsko-lakierniczym.

Szczegóły w materiale filmowym. Wywiad zarejestrowany podczas targów Automechanika Frankfurt.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony