
ZF Aftermarket zmienia niezależne warsztaty w ekspertów w dziedzinie systemów wspomagania kierowcy. Dzięki Smart Camera, ZF Aftermarket po raz pierwszy wprowadza technologię ADAS bezpośrednio z OE na niezależny rynek części zamiennych do samochodów osobowych. Dziesięć wersji produktu jest dostępnych od ręki i pasuje do ponad 50 modeli pojazdów.
Współczesne systemy wspomagania kierowcy nie mogłyby funkcjonować bez przednich kamer. Do tej pory, w przypadku ich naprawy lub wymiany, warsztaty były zmuszone korzystać wyłącznie z oryginalnych komponentów producenta pojazdu. Teraz jednak ZF Aftermarket wprowadza na rynek ZF Smart Camera – zaawansowaną kamerę przeznaczoną do systemów wspomagania kierowcy, dostępną dla niezależnego rynku części zamiennych.
Od lipca 2024 roku ponownie zauważalnie przyspieszył rozwój pojazdów wyposażonych w systemy wspomagające kierowcę. Stało się tak za sprawą nowych przepisów unijnych, które od tego momentu nakładają obowiązek stosowania w każdym nowym aucie m.in. automatycznego systemu hamowania awaryjnego, inteligentnego asystenta prędkości oraz systemu ostrzegającego o opuszczeniu pasa ruchu. Wszystkie te technologie wymagają danych z kamery, aby mogły prawidłowo działać.
Zdobycie kwalifikacji w zakresie obsługi systemów wspomagania kierowcy to strategiczna inwestycja w rozwój niezależnych warsztatów. Potencjał rynku jest ogromny – ZF to największy na świecie producent kamer przednich, wytwarzający ponad dziesięć milionów egzemplarzy rocznie, dostarczanych do 14 marek samochodowych. Przewiduje się, że w ciągu najbliższej dekady większość pojazdów poruszających się po europejskich drogach będzie wyposażona w tego typu kamery. W przypadku kolizji lub uszkodzenia szyby przedniej, często zachodzi potrzeba wymiany kamery, do której do tej pory brakowało dostępnych części zamiennych poza autoryzowanymi serwisami. Teraz
Zakres dostępnych części zamiennych, który będzie systematycznie rozszerzany w nadchodzących miesiącach. W skład tego ekosystemu wchodzi również niezbędne wyposażenie warsztatowe do diagnostyki i kalibracji zamiennych komponentów w pojeździe.
Fot. ZF Aftermarket
Komentarze (0)