- Odpowiednia głębokość bieżnika jest konieczna do bezpiecznej jazdy, zwłaszcza w trakcie deszczu, który wydaje się być coraz bardziej powszechnym zjawiskiem – mówi Stuart Jackson, przewodniczący TyreSafe. - Opony, które nie mają wystarczająco głębokiego bieżnika, stanowią poważne zagrożenie dla kierowcy, pasażerów i innych użytkowników dróg, a więc powinny być regularnie sprawdzane, aby upewnić się, że są bezpieczne.
Odpowiednia głębokość bieżnika jest konieczna dla dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i usuwania wody ze wzoru bieżnika. Mała głębokość bieżnika zwiększa ilość zagrożeń, w tym dłuższą drogę hamowania, zmniejszoną przyczepność i aquaplaning. Prawodawstwo UE wymaga minimum 1,6 mm głębokości bieżnika. Niezastosowanie się do tych przepisów oznacza trzy punkty karne i grzywny do 2 500 funtów.
Sprawdzenie głębokości bieżnika jest proste – wystarczy 20-pensowa moneta, którą wkładamy do głównych rowków opony. Jeżeli zewnętrzne pasmo monety jest widoczne po włożeniu, to opona może nie mieć odpowiedniej głębokości i powinna zostać sprawdzana przez wykwalifikowanego specjalistę.
- Jeśli pogoda i ekstremalne ulewy staną się bardziej powszechne, to kierowcy będą musieli upewnić, że są przygotowani do takich warunków, sprawdzając stan opon – dodaje Stuart Jackson.
TyreSafe jest instytucją non-profit, która zajmuje się podniesieniem świadomości znaczenia prawidłowej konserwacji opon i niebezpieczeństw wynikających z użytkowania opon uszkodzonych i zużytych.
Komentarze (0)