Nowości produktowe

Części i regeneracja

wczoraj  01.04.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Degradacja tulei metalowo-gumowych

Mechanicy wiedzą, że tuleje metalowo-gumowe zapewniają idealne ustawienie kół pojazdu. Absorbują wibracje, uderzenia i hałas, a także umożliwiają prawidłowe działanie wahaczy sterujących. Niepokojącym sygnałem będzie zbyt wczesna degradacja tego elementu.

Niektóre hydrauliczne silentbloki w nowoczesnych pojazdach wykazują wysoką awaryjność, szczególnie w pojazdach elektrycznych i większych. Ze względu na ich większą wagę, pojazdy te generują większe siły, co zwiększa obciążenie silentbloków. Główna przyczyna? Guma wokół komory hydraulicznej w tych tulejach metalowo-gumowych jest cieńsza niż w standardowych tulejach metalowo-gumowych, co czyni ją najsłabszym punktem. Z czasem prowadzi to do wczesnych pęknięć, skutkujących hałasem, dyskomfortem i kosztownymi wymianami.

Zdarza się też, że oryginalne (OE) tuleje metalowo-gumowe w niektórych pojazdach elektrycznych i cięższych są zaprojektowane z komorą hydrauliczną. Mogą się szybko zużywać i ulegać awariom z powodu cienkiej warstwy gumy, która może być podatna na pęknięcia.

Firma Sidem testuje części OE i słucha opinii warsztatów, opracowując rozwiązania zapewniające trwałość, komfort i bezpieczeństwo. A teraz Dział Jakości oraz Badań i Rozwoju firmy  opracował w pełni gumową alternatywę. Eliminując rdzeń hydrauliczny i optymalizując twardość gumy, osiągnięto idealną równowagę między sztywnością osiową i promieniową. Wynik? Zwiększona trwałość – koniec ze słabymi komorami hydraulicznymi. Element ten zaprojektowano do radzenia sobie z dużymi siłami w pojazdach elektrycznych i większych.

Ulepszone tuleje powstały w pierwszym rzędzie do różnych modeli Audi, Mercedesa, a też np. Renault Espace V i Renault Scenic IV.

Fot. Sidem

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony