Delphi opracowało jeden z najważniejszych podzespołów samochodu – wiązki przewodów, zarówno dla systemów wysokonapięciowych, jak i niskonapięciowych, wykorzystywanych w systemie architektury elektryczno-elektronicznej pojazdu.
Do projektowania wykorzystano oprogramowanie Delphi Velocity Tool Suite oraz narzędzia analityczne i symulacyjne, efektem czego jest zwiększenie mocy tego sportowego pojazdu z napędem hybrydowym oraz obniżenie poziomu emisji CO2. Wiązki wysokonapięciowe wykorzystywane są do dostarczania energii z zestawu akumulatorów do inwertera i do silników.
Firma Delphi współpracowała z Ferrari również nad systemem klimatyzacji dla nowego samochodu. Układ miał być lekki, zapewniać komfort jazdy wszystkim podróżującym oraz gwarantować chłodzenie pozwalające utrzymać optymalną temperaturę akumulatorów wysokonapięciowych. System klimatyzacji wykorzystuje sprężarkę elektryczną i zaprojektowany jest tak, aby spełniał wymagania napędów elektrycznego i hybrydowego, zapewniał lepszą ekonomikę spalania, zwiększał moc silnika oraz umożliwiał sterowanie chłodzeniem akumulatorów systemu hybrydowego. Wykorzystano w nim również opracowany niedawno wymiennik ciepła, który chłodzi akumulatory.
Delphi opracowało dla LaFerrari również system HVAC, który umożliwia uzyskanie 3,5 kW mocy chłodzącej dla systemu hybrydowego. Dla podróżujących samochodem oznacza to mniejsze zużycie paliwa bez obniżenia komfortu jazdy.
Komentarze (0)