Podczas Equip Auto hucznie obchodzono 30-lecie AD. Lider niezależnej dystrybucji z liczbą 450 tys. referencji części samochodowych współpracuje dziś także z wiodącymi dystrybutorami w USA.
Paryskie targi (13-17 października) potwierdziły powszechny trend. Wspólne przedsięwzięcia i fuzje nabierają globalnego charakteru. Wystawcy potwierdzili też, że podczas tegorocznej edycji panował wyjątkowy, sprzyjający biznesowi klimat, który sprzyjał nawiązywaniu dużej liczby kontaktów i pozyskiwaniu nowych partnerów planujących w najbliższym czasie realizację nowych projektów inwestycyjnych.
Międzynarodowe Targi Wtórnego Rynku Motoryzacyjnego i Usług dla Wszelkich Typów Pojazdów są jedną z najważniejszych platform wymiany między producentami, dystrybutorami i zakładami naprawczymi poszukującymi nowych produktów, usług i partnerów. Equip Auto jest salonem Francuskiej Federacji Przemysłu Wyposażenia Pojazdów (FIEV) i Francuskiej Federacji Blacharstwa (FFC) organizowanym przez Grupę Comexposium. Minione wydarzenie wyróżniało się dużą mobilizacją mechaników i innych przedstawicieli sektora napraw. Mobilizacja tego środowiska była rezultatem owocnej współpracy organizacji branżowych będących partnerami targów, które zaproponowały cieszący się dużym zainteresowaniem odwiedzających program szkoleń. W ciągu 5 dni targów w szkoleniach wzięło udział ponad 1500 profesjonalistów.
Innowacje, nieodłączny element salonu Equip Auto, były obecne we wszystkich sektorach targowych. W poprzednim wydaniu przybliżyliśmy 16 zwycięzców Grand Prix Equip Auto 2015 o miano najbardziej innowacyjnych propozycji. Wypada wspomnieć, że osobne nagrody ufundowały stowarzyszenia francuskich dziennikarzy AFPA i AJTE. W ten sposób uhonorowano producenta z Wielkiej Brytanii, firmę Red Somit Solutions Limited za urządzenie o nazwie Driver Display Unit, które zainstalowane w samochodzie z wykorzystaniem złącza OBD wyświetla na bieżąco informacje o zapełnieniu filtra cząstek stałych. Równie wysoko oceniono wysiłki badawczo-rozwojowe belgijskiej firmy Ymax, która anonsowała urządzenie do wyciągania niedużych wgnieceń (o głębokości 20 mm) o nazwie Easy Spot i wysokie kompetencje firm Capelec oraz Philips, które prezentowały wspólne dzieło o nazwie LUMIdiag – innowacyjny tester reflektorów. Nie tylko te propozycje dowodzą, że przed branżą motoryzacyjną stoi wiele wyzwań. Na zglobalizowanym rynku automotive przybywa wspólnych przedsięwzięć liderów rynku wtórnego, co szczególnie akcentowano podczas paryskich targów.
AD Francja – strategiczny sojusz potwierdzony
Podczas targów Equip Auto Autodistribution France – lider niezależnej dystrybucji we Francji na swoim imponującym stoisku o powierzchni 600 m² (poprzednim razem 400 m² – przyp. red.) gościł setki profesjonalistów, których zapoznano z bogatym portfolio produktów i usług rynku wtórnego, takich jak: AD Garage Ekspert (mutlibrandowa sieć napraw), AD Carrosserie (sieć warsztatów blacharskich), Isotech (prywatna marka części i wyposażenia), Autossimo (elektroniczny katalog i wsparcie techniczne), iDGARAGES (rezerwacja on-line napraw i usług serwisowych), Assistance Diag24 (call center i wsparcie techniczne)… – połączone stoiska AD International i 1Parts potwierdziły słuszność decyzji sprzed roku, kiedy Autodistribution International (ADI) wraz z National Pronto Association (Pronto) ogłosiły swoją decyzję o rozpoczęciu wspólnej działalności na wtórnym rynku motoryzacyjnym pod szyldem 1Parts. Od marca 2015 r. trzecim partnerem globalnej organizacji zrzeszającej członków z Europy, Ameryki i Meksyku, Afryki Północnej i Azji Środkowej jest Federated. Podczas tegorocznych targów menadżerowie potwierdzili strategiczny sojusz konsolidacyjny z wiodącą „piątką” producentów rynku wtórnego, firmami: Philips, KYB, TRW, Schaeffler (LUK, INA, FAG), Mann Filter.
Nexus Automotive w całym regionie EMEA
Nexus Automotive to z kolei najmłodsza, międzynarodowa grupa zakupowa, zrzeszająca członków z Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. Najmłodsza, bo powstała w roku 2014, ale od Equip Auto wyjątkowo prężna, skoro z debiutem w roli wystawcy pojawił się komunikat, że od 1 września br. ruszyła koncepcja obliczona na pozyskanie partnerów wśród warsztatów we Francji.
- Organizujemy comiesięczne spotkania regionalne, aby przedstawić założenia współpracy. Do końca tego roku pierwszych 50 firm przystąpi do sieci, a ambitny plan zakłada w roku 2016 przyjęcie w szeregi setki kolejnych, dla których argumentem nr 1 jest zachowanie niezależności każdej placówki, co jest dumą naszej grupy! – oznajmił Cyril Calvino, odpowiedzialny za wdrożenie Nexus Automotive na rynku francuskim.
Wspomnijmy tylko, że akcjonariuszami i założycielami grupy zakupowej są renomowane firmy dystrybucyjne, a od początku roku 2015 interesy koordynatora z siedzibą w Genewie na polskim rynku reprezentuje spółka Inter Land, czyli dystrybutorzy części – Auto Land i Inter Parts, a także Autos – jeden z największych dystrybutorów części zamiennych do pojazdów ciężarowych, przyczep, naczep i autobusów. Od Equip Auto 2015 partnerem Nexus Automotive jest także holenderski producent olejów Eurol B.V.