Podczas Equip Auto hucznie obchodzono 30-lecie AD. Lider niezależnej dystrybucji z liczbą 450 tys. referencji części samochodowych współpracuje dziś także z wiodącymi dystrybutorami w USA.
Sogefi – preferowany dostawca upraszcza strukturę organizacyjną
W takim duchu można odczytać komunikaty włoskiego producenta filtrów, jakie anonsowano z rozpoczęciem targów w Paryżu. Firma Sogefi, oferująca części zamienne pod markami Purflux, Fram, CoopersFiaam i Tecnocar, jest odtąd preferowanym dostawcą wszystkich większych międzynarodowych grup dystrybutorów. Jest partnerem Groupauto we Francji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, Hiszpanii, Rosji, Holandii, Turcji, Belgii, Austrii, jak również we Włoszech. Wraz z nominacją nowego szefa pionu Aftermarket uproszczono strukturę organizacyjną Sogefi. Mauro Prodi ma za sobą pracę w centralach firmy w Hiszpanii i Francji. Z bogatym doświadczeniem we wszystkich aspektach działalności związanej z filtrami montowanymi zarówno jako wyposażenie oryginalne (OE), jak i dystrybuowanymi na rynku wtórnym zapowiedział stworzenie prostszej i skuteczniejszej struktury, a także rozwijanie konkurencyjności w zakresie jakości, cen i innowacyjności.
- Już teraz obszary wyposażenia oryginalnego i części zamiennych wzajemnie się przenikają, z korzyścią dla naszych klientów. Ściślejsze połączenie tych dwóch rodzajów działalności w ramach jednej jednostki organizacyjnej jest uzasadnione z punktu widzenia działalności operacyjnej i handlowej firmy, a także stanowi duże wsparcie dla wszystkich naszych klientów, którzy są prawdziwym trzonem nieprzerwanego sukcesu Sogefi – zapowiedział po objęciu stanowiska pod przewodnictwem Laurenta Hebenstreita, powołanego na stanowisko Chief Executive Officer w czerwcu tego roku.
Wyjaśnijmy. Uproszczona struktura organizacyjna przyporządkowuje odtąd każdy aspekt działalności Grupy Sogefi jednej z trzech jednostek organizacyjnych: Elementy zawieszenia (Suspension Components), Powietrze i chłodzenie (Air & Cooling) oraz Filtracja (Filtration).
Układy wydechowe – z Polski do Francji
Rynek francuski jest ostatnimi czasy bardzo obiecujący dla producentów układów wydechowych. Poza markami Bosal i Walker próżno tu szukać poważnych graczy i właśnie z myślą o zagospodarowaniu tej luki w roli wystawcy zadebiutował podczas Equip Auto POLMOstrów – producent układów wydechowych z długą tradycją, bo od 1975 roku i niekwestionowany nr 1 na polskim rynku aftermarket, bo z asortymentem liczonym na ok. 3500 pozycji katalogowych.
- 6 lat temu uruchomiliśmy produkcję układów wydechowych do pojazdów ciężarowych i po zagospodarowaniu rynku rodzimego przyszedł czas na ekspansję. Zależało nam szczególnie na debiucie na rynku francuskim – powiedział nam Maciej Płóciennik, odpowiedzialny za organizację stoiska firmy we Francji. - Jesteśmy zadowoleni z targów, bo rozmawialiśmy z największymi dystrybutorami tego rynku i najbliższe miesiące upłyną pod znakiem spotkań i prezentacji możliwości produkcyjnych zakładu w Ostrowie Wielkopolskim.
Hutchinson – nowe zestawy naprawcze
Wyjątkowo spektakularnie zaaranżowane stoisko korelowało z potencjałem firmy. 96 zakładów produkcyjnych w 23 krajach świata i ponad 35 tys. pracowników – niewątpliwy lider w produkcji nowoczesnych części dla branży motoryzacyjnej prezentował kilka nowości. Uwagę zwracał przede wszystkim hydrauliczny napinacz paska rozrządu – propozycja Hutchinsona powstała z myślą o pojazdach ciężarowych MAN i Mercedes-Benz. Z początkiem października br. portfolio 56 takich produktów debiutuje w katalogu TecDoc. Nowości są uzupełnione przez 223 zestawy naprawcze, które zaprojektowano z myślą o flocie pojazdów francuskich, co gwarantuje pokrycie w 85% parku pojazdów.
Części eksploatacyjne Master-Sport
Ekspozycja firmy Master-Sport Automobiltechnik (MS) GmbH wzbudziła na targach Equip Auto 2015 w Paryżu duże zainteresowanie. Już samo dotarcie na stoisko nie przedstawiało najmniejszych trudności, ponieważ logotyp marki Master-Sport z informacją o lokalizacji i strzałkami kierunkowymi był bardzo dobrze widoczny na terenach kompleksu targowego. Gości firmy witano w bardzo reprezentacyjnej strefie – zaraz u wejścia do pawilonu numer 6. Odwiedzający nie mogli narzekać na brak nowości. Klocki semiceramiczne z najnowszej generacji nakładką antypiskową 3D – dedykowane rynkom krajów arabskich i trudom pracy w suchym klimacie oraz filtry oleju Magnetik z magnesem, które wyłapują metalowe opiłki metalu z układu smarowania i skutecznie zabezpieczają ruchome elementy silnika przed uszkodzeniem – to ostanie rozwiązanie zostało z powodzeniem przetestowane w sporcie samochodowym i jest przenoszone na rynek aftermarketowy, a w przyszłym roku pojawi się cała oferta filtrów w wersji Magnetik. Kolejna nowość to ponad 100 usportowionych referencji tarcz hamulcowych serii Sport Extreme.
- Magnesem stoiska był niewątpliwie także komplet wahaczy aluminiowych klasy premium, który produkujemy z myślą o ponad 900 zastosowaniach w różnych markach i typach samochodów. Propozycję wyróżnia zwiększona o 30% siła zaprasowania sworzni, co pozwoliło nam oferować produkty z gwarancją 80.000 km – podsumował wydarzenie team Master-Sport Automobiltechnik (MS) GmbH. - Wszystko to prezentowaliśmy z atrakcyjnymi warunkami umów na wyłączność terytorialną w połączeniu z nową platformą B2B – MS-NEXT, opartą na katalogu TecDoc i Web-serwisem do synchronizacji z systemami dystrybutorów. Odwiedzili nas kontrahenci ze wszystkich kontynentów. Miłym zaskoczeniem było zainteresowanie dużych sieci dystrybucyjnych i platform internetowych jak np. Oscaro o obrotach na poziomie kilkuset milionów euro rocznie. Mieliśmy przyjemność gościć prezesa Oscaro, Pana Pierre-Noëla Luiggiego oraz dyrektora generalnego, Pana Jean-Michela Guarneriego.
Jak zgodnie potwierdzają pracownicy działu eksportu Master-Sport, ogromne zainteresowanie klientów upewniło ich w podjętej decyzji o rozszerzeniu i umocnieniu obecności na rynku europejskim oraz zwiększeniu dostępności najnowszych, innowacyjnych i najwyższej jakości produktów oferowanych w bardzo konkurencyjnych cenach.