Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit, produkujący elektryczne układy kierownicze koncern Nexteer Automotive zaprezentował technologie, które pomogą światowym producentom samochodów w tworzeniu autonomicznych modeli ich pojazdów.
Bazując na technologii steer-by-wire, systemy Nexteer Steering on Demand™ oraz Nexteer Quiet Wheel™ Steering pozwolą na większą automatyzację pojazdów światowych marek – klientów Nexteer.
Technologia Steering on Demand™ pozwala na płynne przejście od tradycyjnego, manualnego prowadzenia do trybu autonomicznego dla samochodów spełniających wymogi organizacji SAE, określającej poziom automatyzacji prowadzenia pojazdu (SAE poziomu trzeciego, czwartego oraz piątego). Jedną z najistotniejszych cech systemu, jest wybór opcji poszczególnych trybów jazdy: sport, comfort oraz manual override.
Quiet Wheel Steering™ uaktywnia natomiast ruchy koła kierownicy w sytuacji, gdy samochód przechodzi z trybu automatycznego do manualnego, co stanowi jedno z kluczowych wyzwań przy projektowaniu autonomicznych pojazdów. Jako że – w przypadku systemu Nexteer – koło kierownicy nie rusza się w trybie autonomicznego prowadzenia, potencjalne zagrożenia związane z gwałtownie obracającą się kierownicą przy zmianie kierunku jazdy są w tym przypadku wyeliminowane i zachowane zostaje pełne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. System Quiet Wheel Steering™ daje także możliwość wsunięcia kolumny kierownicy w deskę rozdzielczą podczas trybu automatycznego, powiększając zarazem przestrzeń dla kierowcy w kabinie.
Nowe podejście projektowe: połączenie tradycyjnych i niestandardowych metod Badań i Rozwoju
Tempo rozwoju automobilności w ostatnich latach niezwykle wzrosło. Dlatego też staramy się podchodzić innowacyjnie nie tylko do tego, „co” robimy, ale „jak” to robimy. Tradycyjne metody projektowania były dotychczas stosunkowo proste – przebiegały linearnie i sekwencyjnie. Proces rozwoju od pomysłu do produktu trwał zwykle kilka lat, podczas gdy nowa, paralelna metoda szybkiego projektowania z jednoczesną fazą testów w Nexteer przebiega znacznie szybciej. Skutkiem tego, otrzymaliśmy nasz własny system pracy, pozwalający na szybkie projektowanie, z jednoczesnym tworzeniem prototypów produktów. To pozwala nam w dużo szybszym tempie zmieniać ideę w rzeczywisty produkt - mówi Frank Lubischer, główny inżynier i wiceprezes Nexteer Automotive.
Obydwa systemy – Nexteer Steering on Demand™ System oraz Nexteer Quiet Wheel™ Steering wykorzystują tzw. technologię steer-by-wire. Jako że technologia steer-by-wire pozwala na stosowanie mniejszej ilości mechanicznych połączeń pomiędzy poszczególnymi częściami samochodu (w tym przypadku układu kierowniczego), inżynierowie Nexteer mogą sprofilować charakterystykę systemu zgodnie z bardzo konkretnymi wymaganiami producenta, pod kątem danego modelu a nawet rynku, na którym jest sprzedawany.
Nexteer Automotive (HK:1316) jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Koncern jest notowany na giełdzie w Hong-Kongu. Dla ponad 50 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab ponad 13 000 osób, wykonujących powierzone im zadania w 24 fabrykach, pięciu centrach inżynieryjnych, dziesięciu centrach obsługi klienta oraz trzech centrach testowych położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się m.in.: BMW, GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com
Komentarze (0)