Nowości produktowe

Paliwa i oleje

ponad rok temu  15.02.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Nowa gama olejowa do pojazdów ciężarowych

TotalEnergies wprowadza na rynek zupełnie nową gamę olejów do pojazdów ciężarowych RUBIA OPTIMA. Pod względem parametrów technicznych i jakościowych jest zgodna z najbardziej rygorystycznymi specyfikacjami: API: CK-4, ACEA: E8 i E11 oraz wymagającymi homologacjami konstruktorów Mercedes-Benz, Volvo, Mack, Cummins, Scania, MAN.

Drastyczne zaostrzenie norm API i ACEA wynikające po części z obostrzeń ekologicznych, a także istotne (również ekologiczne) innowacje techniczne w pojazdach ciężarowych znacząco podniosły poprzeczkę wymagań wobec olejów do pojazdów ciężarowych. Z tego względu TotalEnergies zdecydował się na wymianę całej gamy swoich produktów w tym sektorze. Wprowadzona gama RUBIA OPTIMA to zatem kolejna generacja olejów do pojazdów ciężarowych. Zastosowanie innowacyjnych technologii umożliwia nie tylko spełnienie nowych wymagań, ale także pozwala na lepszą ochronę współczesnych silników. Wpływa także na redukcję spalania i emisji szkodliwych substancji w spalinach.

Kluczowe wymagania

Głównym wyzwaniem dla inżynierów były nowe specyfikacje API: CK-4 oraz ACEA: E8 i E11, które znacząco zaostrzają wymagania jakościowe dla olejów silnikowych. Bez radykalnych zmian technologicznych na etapie produkcji po prostu nie da się ich spełnić.

API: CK-4 to najnowsza norma, która znacząco zaostrza wymagania jakościowe, w stosunku do poprzedniej CJ-4. Wymóg poprawy odporności na utlenianie (o 100% !) i utraty lepkości na skutek ścinania i napowietrzania oleju jest prawdziwą rewolucją. API CK-4 podwyższa także wymagania dotyczące ochrony przed „zatruciem” katalizatora, blokowaniem DPF, zużyciem silnika, osadami na tłokach i wzrostu lepkości oleju związanym ze zwiększoną ilością sadzy (wymóg lepszej dyspersji).

ACEA: E8 i E11 to dla odmiany wydane w 2022 roku zaostrzone specyfikacje jakościowe, do odpowiednio ACEA: E6 i E9. Nowe specyfikacje znacząco zwiększają wymagania co do utleniania oleju zgodnie z wymaganiami API CK-4, ale również podnoszą wymagania co do właściwości przeciwzużyciowych tulei i pierścieni (nowy test silnik - Mack T12). Dodatkowo zaostrzono wymagania dla czystości tłoków, zapiekania pierścieni i szlamów w silnikach przy stosowaniu paliwa o podwyższonej ilości biokomponentów, które są wymagane w Europie (nowy test silnik - Mercedes-Benz). Zupełną nowością jest obowiązkowy test na odporność oleju na napowietrzanie (nowy test silnik - Catterpilar).

Odpowiedź TotalEnergies

Aby spełnić powyższe wymagania w gamie produktów RUBIA OPTIMA zastosowano zaawansowaną Technologię Inno-Boost. W składzie oleju użyto dodatków zawierających odpowiednią kombinację przeciwutleniaczy. Te aktywne cząsteczki hamują powstawanie rodników utleniania i utrzymują nienaruszone łańcuchy węglowodorowe. W rezultacie lepkość oleju silnikowego pozostaje stabilna i utrzymuje właściwości oleju przez dłuższy czas. Znacząco wpływa to na żywotność silnika, jego moc, czystość, zużycie paliwa oraz ochronę układu oczyszczania spalin.

- Nowa gama RUBIA OPTIMA wykorzystuje technologię Inno-Boost, dzięki której istotnie odróżnia się od produktów starszej generacji. Pozwala to nie tylko na spełnienie najnowszych specyfikacji jakościowych API CK-4, ACEA E8 i E11, ale także na dopasowanie się do wymagań producentów OEM dotyczących maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Obserwowany wyraźny wzrost mocy silników ciężarowych z każdego litra pojemności pociąga za sobą wzrost ich obciążenia termicznego i znaczący wzrost tendencji oleju do utleniania. Stanowi tym samym wyzwanie dla producentów środków smarnych. Nowa gama RUBIA OPTIMA z zapasem spełnia te wymagania i - co jest równie ważne – wciąż nadaje się do starszych silników, tak aby spełniać oczekiwanie całych, wielomarkowych i „wielopokoleniowych” flot pojazdów - powiedział Andrzej Husiatyński, Dział Techniczny TotalEnergies Marketing Polska.

Fot. TotalEnergies

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony