Tylne osłony przeciwnajazdowe zmniejszają ryzyko śmiertelnych wypadków w zderzeniach tylnych z samochodami osobowymi. Podczas IAA TRANSPORTATION 2024 firma POMMIER zapowiada debiut alternatywnego rozwiązania dla hydraulicznej belki ochronnej.
W dniach 17-22. września 2024 odbędzie się w Hanowerze kolejna edycja międzynarodowych targów dla pojazdów użytkowych. Wtedy też poznamy szczegóły innowacyjnej belki przeciwnajazdowej, którą opracowali francuscy inżynierowie. Ten nowy pas przeciwnajazdowy będzie produkowany w zakładzie w Dives-sur-Mer (Francja) i jest dziełem Grupy POMMIER. Najnowszy pomysł to belka ze sterowaniem elektrycznym do obsługi pasa przeciwnajazdowego.
E-XPAND stanowi alternatywę dla pojazdów bez pokładowego układu hydraulicznego. Montaż zmniejsza koszty związane z instalacją tylnej osłony przeciwnajazdowej. Ta jest obowiązkowym wyposażeniem od obowiązywania nowelizacji dyrektywy UE UN / ECE-R 58 ÄS 03, która weszła w życie dla wszystkich producentów pojazdów użytkowych w Europie 1 września 2021 roku.
E-XPAND z siłownikiem elektrycznym jest dostarczany w stanie wstępnie zmontowanym i nadaje się do pojazdów o masie od 8 do 40 ton. Rozwiązanie pozwala zainstalować akcesoria (uchwyty świateł, systemy odblaskowe, mocowanie tablicy rejestracyjnej itp.). Podobnie jak jego hydrauliczny odpowiednik, E-XPAND ma stalowy korpus i kilka rozmiarów ramion w różnych konfiguracjach: okrągła rura, prostokątna stal, prostokątny profil aluminiowy.
Fot. Grupa POMMIER
Komentarze (0)