Nowości produktowe

Nowości produktowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Problem: bicie tarcz! Prawidłowy montaż tarcz hamulcowych – porady ATE
Bezpieczeństwo i komfort oryginalnych tarcz gwarantuje ich uprzed- ni prawidłowy montaż. Często różnego typu usterki pojazdu prowadzą do nierównomiernego zużycia tarcz, które powodują bicie kierownicy. Dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek tak, aby hamulce zawsze działały prawi- dłowo, a problem bicia nie występował.

13652 left
- Muszą być idealnie wyważone.

- Nie może być żadnego bicia bocznego lub w górę.

- Felgi – prawidłowa praca.

- Mocować tylko zgodnie z przewidzianym momentem mocującym (na krzyż).


13653 left


- Dobry stan ogólny.

- Nieuszkodzone osłonki.

- Tłoczki – swoboda poruszania.

- Elementy prowadzące w porządku.

- Nowe klocki – swobodne przesuwanie w zacisku.

 

13654 left



- Stosować tylko oryginalne klocki, np. ATE, lub inne spełniające wymogi producenta.

- Dokładnie dopasować rodzaj klocka.

- Pierwsze 200 km – bez gwałtownego hamowania i przeciążania klocków hamulcowych.



13655 left


- Wymiana tylko osiowo (z jednego opakowania).

- Należy dokładnie usunąć powłokę antykorozyjną właściwym środkiem.

- Powierzchnia mocowania (centrowania) musi być czysta i bez uszkodzeń.

- Przy tarczach wentylowanych należy zwrócić uwagę na kierunek obrotu; klamry wyważające – nie usuwać !


- Wycentrować i zgodnie z przypisanym momentem mocującym we właściwej kolejności przykręcić. Wskazówki producenta: głównie na krzyż. Jednakże z praktyki: często dwustopniowo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

- Wraz z tarczami hamulcowymi należy zamontować nowe oryginalne klocki, np. ATE, lub inne spełniające wymogi producenta.

- W przypadku problemów należy przymocować tarczę zgodnie z momentem mocującym. Należy sprawdzić bicie boczne miernikiem zegarowym w odległości 10 mm od brzegu tarczy.

- Pokrywająca tarcze powłoka antykorozyjna przeznaczona jest tylko na czas transportu i magazynowania, a przed montażem powinna być dokładnie usunięta właściwym środkiem zmywającym .

nie dotyczy tarcz powlekanych
13656 left

- Dokładnie oczyścić miejsce mocowania, musi być metalicznie czyste.

- Nie nakładać żadnych past, np. pasty miedzianej.

- Nie może być śladu rdzy lub brudu. 

- Miejsce mocowania nie może być skrzywione lub uszkodzone.

- Sprawdzić ewentualnie skrzywienie miejsca mocowania. UWAGA! Skrzywienie piast prowadzi w efekcie do podwójnie dużego bicia bocznego tarcz.

- Podczas montażu tarcz należy zastosować się do właściwego momentu mocowania oraz właściwej kolejności (na krzyż).

13657 left


- Sprawdzić wybicie poduszek (silentblok).

- Można je wymienić na twardsze.

- Sprawdzić wybicie poduszek stabilizatora.

- Amortyzator musi być sprawny i bez usterek. 

- Parametry nastawienia osi przedniej muszą spełniać wymogi producenta pojazdu.

 13658 left




- Sprawdzić zużycie i ewentualne uszkodzenia.

- Nastawić zgodnie z zaleceniami i zabezpieczyć.


13659 left



- Sprawdzić zużycie mechanizmu napędowego.

- Sprawdzić końcówki drążka.

- Prawidłowe działanie amortyzatorów  i poduszek układu kierowniczego.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony