Nowości produktowe

Nowości produktowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Stulecie transportu, ludzi,   technologii i opon   w służbie mobilności
Pirelli świętuje stulecie działań firmy w sektorze ciężarówek i uczci je wystawą fotograficzną, która podsumowuje rozwój opon ciężarowych Pirelli od początku ubiegłego wieku aż po dzień dzisiejszy. Wystawa zorganizowana w celu zaprezentowania międzynarodowej prasie trzech nowych linii opon uzupełniających serię 01 została otwarta we wrześniu w Izmicie w Turcji, gdzie Pirelli ma fabrykę specjalizującą się nie tylko w oponach ciężarowych, lecz także samochodowych oraz oponach dla sportów motorowych.

Podróż w czasie rozpoczyna się od zdjęć przewoźnictwo ilustrujących wozy transportowe z początków XX wieku, okresu, w którym żelazne obręcze z bieżnikiem zostały zastąpione przez solidne gumowe opony, których Pirelli było już wówczas wyspecjalizowanym producentem. Największy dostępny wówczas rozmiar „Ercole”, pierwszej samochodowej opony Pirelli i zwycięzcy wyścigu Pekin-Paryż w 1907 r., wynosił „935x135 milimetry”. Zmieniło się to w 1911 r., kiedy Emilio Calcagni, ówczesny technolog Pirelli, napisał ręcznie na cenniku opony samochodowej nowy rozmiar: „1000x150 milimetrów”, największy z możliwych, aby zaklasyfikować „Ercole” jako oponę ciężarową. Były to trudne lata pierwszej wojny światowej: pojazdy wojskowe były wyposażane w opony Pirelli, co zostało uwiecznione na pocztówkach z tego okresu.

Przełom w rozwoju pneumatycznej opony ciężarowej nastąpił w latach dwudziestych XX w. W największych rozmiarach opon stosowano nową technologię produkcyjną: tkanina kordowa zastąpiła przestarzałą tkaninę krzyżową, a system mocowania opon drutowanych wyparł opony zaczepowe. W cenniku z 1922 r. trzy rozmiary (podawane teraz w calach: 38x7, 40x8 i 44x10) nosiły oficjalną nazwę “Wielkogabarytowa opona kordowa dla ciężarówki”. W latach trzydziestych ubiegłego wieku wielkoga-barytowa opona pneumatyczna stała się standardowym wyposażeniem ciężarówek i autobusów. Wprowadzenie do asortymentu modelu opon „Sigillo Verde” zwiastowało narodziny pierwszej rodziny wielkogabarytowych opon Pirelli. Dzięki zdjęciom z tego okresu wystawa opowiada historię pracy robotników Pirelli w dziale wykończeniowym i wulkanizacji.

Po drugiej wojnie światowej produkcja opon dla pojazdów ciężarowych rozwinęła się jeszcze bardziej za sprawą wiskozy, która zastąpiła bawełnę jako materiał wzmacniający osnowę oraz dzięki specjalnie zaprojektowanym rzeźbom bieżnika. Opona „P 286”, przemianowana na „Anteo” zaledwie po kilku miesiącach, dała początek pokoleniu wielkogabarytowych opon przywołujących legendarne postaci mitologiczne, takie jak Atlas, Argo i Zeus. Wystawa obejmuje kilkanaście plansz reklamowych z czasów sprzedaży tych opon.

W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku na plakatach w warsztatach królowały dziewczyny pin-up, które były inspiracją do powstania kalendarza Pirelli w 1964 r. To także okres pojawienia się opon radialnych w ciężarówkach, zilustrowany wieloma zdjęciami.

Sektor wielkogabarytowych opon ciężarowych firmy Pirelli rozwinął się w latach osiemdziesiątych XX w. po wdrożeniu rozwiązań technologicznych w zakładach Bicocca w Mediolanie, które stały się odtąd główną siedzibą supernowoczesnego ośrodka badań nad produktem.

Niemniej jednak, w tym samym czasie Pirelli skonsolidowała swoją międzynarodową obecność poprzez otwarcie ważnych zakładów produkcyjnych w Brazylii i Egipcie oraz modernizację fabryki w Izmicie. W latach osiemdziesiątych firma Pirelli wzięła także udział w wielu wyścigach pojazdów z „napędem 6x6”, przedstawionych na zaprezentowanych zdjęciach.

Ostatnia część wystawy obejmuje nowszą technologię Pirelli i opony serii 01, wprowadzone na rynek w 2009 r. wraz z segmentem produktów o zasięgu regionalnym, uzupełnione teraz przez nowe produkty dla segmentu zimowego, autostradowego i żwirowego, które obejmują wszystkie zastosowania sektora ciężarowego.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony