Elektryczne autobusy Scania będą testowane w Östersund na północy Szwecji. Trzy pojazdy Scania Citywide LE rozpoczną pracę pod koniec 2017 roku, a kolejne trzy dołączą do nich na początku 2019 roku.
Östersund ze swoimi sezonowymi zmianami aury, mroźnymi zimami i umiarkowanie ciepłą porą letnią jest idealnym miejscem do prowadzenia praktycznych testów. To ważny etap w rozwoju bateryjnych autobusów Scania – komentuje Anna Carmo e Silva, dyrektor Scania Buses and Coaches.
Energia alternatywna
Scania oferuje obecnie najszerszą gamę autobusów i autokarów zasilanych paliwami alternatywnymi, w tym biodieslem, biogazem i bioetanolem. W ofercie firmy znajdują się też autobusy hybrydowe.
Wprowadzając do oferty elektryczne autobusy bateryjne dostarczamy kolejne rozwiązania służące rozwojowi zrównoważonego transportu. Poszerzamy, już obecnie bardzo szeroką, gamę autobusów do przewozów w ścisłym centrum miasta – dodaje Carmo e Silva.
„Zielony” transport
W ramach projektu zostaną wybudowane dwie nowe stacje ładowania, które będą służyły do zasilania sześciu testowanych autobusów. Stacje powstaną na obu końcach 14-kilometrowej, głównej linii autobusowej w Östersund. Po 10-minutowym ładowaniu, testowane pojazdy będą wyruszać w trasę co 15 minut. Ogółem będą odbywać 100 kursów dziennie.
– Wprowadzenie elektrycznych autobusów bateryjnych to ekscytujące wyzwanie. Realizacja projektu przybliży nas do osiągnięcia celu, jakim jest uniezależnienie transportu od paliw kopalnych do 2030 roku – mówi Anne Sörensson, menedżer projektu z Östersund.
Testy będą prowadzone we współpracy z władzami samorządowymi miasta Östersund, Urzędem Transportu Publicznego Regionu Jamtland Härjedalen oraz publicznym dostawcą energii Jämtkraft. Autobusy będą obsługiwane przez przewoźnika Nettbus, spółkę podlegającą Norweskim Kolejom Państwowym (NSB), które są drugim co do wielkości przewoźnikiem autobusowym w krajach skandynawskich.
Komentarze (0)