Nowości produktowe

Nowości produktowe

ponad rok temu  05.07.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Tip-Topol: poznać i zaspokoić potrzeby klientów
Strona 1 z 2

Rozmawiamy z Piotrem Boruckim, Dyrektorem Programu Oponiarskiego w firmie Tip-Topol.

Promocje, nowości, szkolenia... - Tip-Topol jest jednym z najczęstszych gości rubryki Aktualności naszego portalu. Widać, że firma działa i ma się dobrze. Jak jest Wasza recepta na sukces?

„Partner dla Twojego serwisu!” – to hasło, które przyświeca wszystkim naszym działaniom. Jak Pan zauważył, prezentujemy na łamach Warsztatu.pl wiele ofert promocyjnych i nowości produktowych. Poza tym nasze Centrum Szkoleniowe – największy tego typu obiekt w kraju – ciągle wzbogaca swój program. Zależy nam więc na tym, aby nasi klienci byli na bieżąco o tych wszystkich zmianach informowani. A recepta na sukces? Poznać potrzeby naszych klientów i zaspakajać je, oczywiście w miarę naszych możliwości. Jak to robić? Przede wszystkim być bliżej klientów. Jako lider w segmencie materiałów naprawczych i eksploatacyjnych mamy taki obowiązek w stosunku do naszych klientów. Dynamicznie rozwijamy naszą ofertę produktową i to nie tylko we wspomnianych wcześniej materiałach i narzędzi dla serwisów oponiarskich, ale staliśmy się również liczącym graczem w obszarze warsztatów samochodowych. A to oznacza liczne aktywności dla klientów.

Firma skupia się ostatnio na promocji urządzeń do klimatyzacji, głównie tych do obsługi nowego czynnika. Tymczasem wiele warsztatów nie ma na swoim wyposażeniu stacji obsługującej R1234yf. Jak przekonać ich do inwestycji w takie urządzenie?

Uważamy, że to klient najlepiej przekona właściciela warsztatu do inwestycji w taką maszynę – przyjeżdżając po prostu autem wypełnionym nowym gazem R1234yf. My promujemy te urządzenia uświadamiając warsztaty, iż takie rozwiązanie i te maszyny to przyszłość, więc należy mieć na uwadze tego typu inwestycję. Niektóre niezależne warsztaty już zakupiły maszyny gotowe do obsługi R1234yf, gdyż mają takie zapytania z rynku. Z każdym sezonem ilość sprzedanych maszyn będzie rosła.

Jakim zainteresowaniem cieszy się oferta szkoleniowa Tip-Topolu? Jaka tematyka jest najpopularniejsza?

Oferta szkoleniowa naszej firmy obejmuje 8 rodzajów kursów. W zeszłym roku przeszkoliliśmy łącznie około 800 osób i był to rekordowy wynik w dwudziestoletniej historii Centrum Szkoleniowego. W bieżącym roku jedynie miesiące kwiecień i maj były zdecydowanie słabsze niż rok wcześniej, ale naszym zdaniem było to spowodowane przesunięciem okresu wiosennej wymiany ogumienia w serwisach. Natomiast już w miesiącu czerwcu przeszkoliliśmy prawie dwa razy więcej klientów niż w czerwcu zeszłego roku, a lipiec też zapowiada się nieźle. Dlatego też mogę powiedzieć, że nasza oferta cieszy się dużym zainteresowaniem.

Odpowiadając na drugie pytanie, najpopularniejsze szkolenia to kursy z zakresu napraw opon i obsługi kół, zarówno samochodów osobowych i ciężarowych. Ponadto równie dużym zainteresowaniem cieszą się kursy z tematyki klimatyzacji, która to usługa jest bardzo popularna wśród klientów. Niemniej jednak cały czas staramy się uatrakcyjniać naszą ofertę szkoleniową. W lipcu rozpoczynamy zajęcia z zakresu systemów kontroli ciśnienia TPMS, a także wprowadziliśmy jednodniowe szkolenia tematyczne dotyczące napraw opon i obsługi maszyn.

Spotykamy się często z opiniami, że w szkoleniach bierze się udział tylko dla prestiżu i kolejnego dyplomu na ścianie warsztatu. Czy zgadza się Pan z takim stwierdzeniem?

Zdecydowanie nie i mam nadzieję, że taka opinia nie dotyczyła naszego Centrum Szkoleniowego. Tym bardziej, że anonimowe ankiety, które wypełniają uczestnicy po zakończeniu szkolenia zawierają bardzo pozytywne opinie, a tym samym wysokie oceny. Ponadto rozmawiając z klientami na szkoleniach i odpowiadając im na zadawane pytania widzimy, że w zdecydowanej większości są to osoby, które chcą zdobywać wiedzę. Zresztą osobiście uważam, że rozpoczynając pracę w serwisie nie ma efektywniejszego sposobu na wdrożenie pracownika, niż oddelegowanie go na kilkudniowe szkolenie. W tym czasie nauczy się m.in. kompleksowej naprawy, czy obsługi kół samochodów osobowych. Co wyróżnia nasze szkolenia, kursanci zdobywają wiedzę nie tylko teoretyczną, ale – co ważniejsze – kładziemy nacisk na umiejętności praktyczne.

A czy są osoby, które kolekcjonują dyplomy i tylko dla nich przyjeżdżają na szkolenia? Być może tak jest. W biznesie jednak czas to pieniądz, więc trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś inwestuje swój czas i pieniądze tylko po to, aby otrzymać dyplom, a nie zdobyć dodatkową wiedzę czy umiejętności.

Firma organizuje co roku spotkania dla swoich klientów – Tip-Topol Tour. Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom, jaki jest ich cel, a zarazem skorzystać z okazji i zaprosić ich na edycję tegoroczną Tip-Topolowej trasy.

Z wielką przyjemnością. Podczas zeszłorocznej imprezy spotkaliśmy ponad 2000 klientów. W tym roku mamy nadzieję na powiększenie tej liczby, a to oznacza jeszcze większy wkład pracy całej grupy przygotowującej to organizacyjne i logistyczne przedsięwzięcie. Korzystając więc z okazji już teraz zapraszamy Państwa w dogodnym terminie i miejscu. Dodam, że naszych celem jest nie tylko ugoszczenie naszych aktualnych klientów. Zapraszamy również te warsztaty, z którymi nie mieliśmy do tej przyjemności współpracować.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony