Nowości produktowe

Nowości produktowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Wymiana intercoolera po mechanicznym uszkodzeniu  turbosprężarki
Zadania intercoolera: chłodzone powietrzem lub wodą chłodnice doładowanego powietrza mają za zadanie schłodzić powietrze zagęszczone przez turbosprężarkę, aby tym samym uzyskać lepszy stopień wydajności silnika.

Przyczyny i skutki przy defektach chłodnicy doładowanego powietrza

1. Uszkodzona/zanieczyszczona chłodnica doładowanego powietrza może objawiać się następująco:

  • niedostateczna moc silnika
  • utrata środka chłodzącego (chłodnice doładowanego powietrza chłodzone wodą)
  • wydostawanie się powietrza z chłodnicy powietrza
  • zwiększone wydzielanie substancji szkodliwych
  • zwiększone zużycie.

2.  Klasyczne przyczyny awarii intercoolera:

  • uszkodzone/zablokowane połączenia wężowe środka chłodzącego
  • utrata środka chłodzącego lub złe powietrze spowodowane nieszczelnościami
  • uszkodzenia zewnętrzne (uderzenia kamieni, wypadek)
  • zredukowane przepuszczanie powietrza (zanieczyszczona powierzchnia)
  • wewnętrzne zanieczyszczenia (olej,ciała obce, korozja, uszczelniacze).

3.  Turbosprężarka jako przyczyna uszkodzenia chłodnicy powietrza ładowanego:

  • przez mechaniczny defekt turbosprężarki w chłodnicy powietrza mogą się zbierać cząsteczki metalu
  • przez zanieczyszczenie/blokadę może zmniejszyć się moc silnika
  • jeśli drobiny metalu opuszczą chłodnicę powietrza i dostaną się do komory spalania, może to nierzadko doprowadzić do uszkodzenia silnika;
  • cząsteczki metalu mogą odrywać się w chłodnicy powietrza nawet po dłuższym czasie od wymiany turbosprężarki i dostawać się do komory spalania, tak zwane "późne następstwa".



WAŻNE:

  • Po każdej wymianie turbosprężarki zawsze należy sprawdzać intercooler, a także elementy montażowe!
  • Po uszkodzeniu mechanicznym turbosprężarki zasadniczo konieczna jest wymiana chłodnicy powietrza!

Materiał Behr Hella Service

Ilustracje 1-3: przykłady mechanicznego uszkodzenia turbosprężarki.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony