ZF Heat Belt pomoże poprawić wydajność energetyczną pojazdów elektrycznych w niskich temperaturach. Nowy pas bezpieczeństwa został zaprojektowany tak, aby zapewnić równomierne ciepło blisko ciała. Zmniejszenie mocy potrzebnej do ogrzania pojazdu może zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych w porównaniu z innymi systemami kontroli temperatury.
Grupa ZF opracowała technologię podgrzewanych pasów bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych. Pozwala ona zmniejszyć ilość energii zużywanej na ogrzewanie pojazdu - zwłaszcza w połączeniu z innymi ogrzewaczami kontaktowymi, takimi jak podgrzewacze siedzeń. Podczas niskich temperatur system może zwiększyć zasięg nawet o 15 procent poprzez zmniejszenie energii potrzebnej do ogrzania wnętrza pojazdu. Ogrzewany pas bezpieczeństwa ZF opiera się na specjalnej taśmie ze zintegrowanymi przewodnikami grzewczymi, które minimalnie zwiększają grubość taśmy. Ułatwia to integrację producentom pojazdów i zapewnia pasażerom taki sam komfort, jak w przypadku zwykłych pasów bezpieczeństwa. Ogrzewany pas ma za zadanie zapewnić pasażerom równomierne uczucie ciepła w pobliżu ciała.
Większy komfort bez uszczerbku dla wydajności
Dzięki tej zintegrowanej funkcji ogrzewania, nowy podgrzewany pas bezpieczeństwa firmy ZF może zapewnić ciepło przy ciele natychmiast po rozpoczęciu jazdy przez kierowcę, zwykle w zakresie 36-40 stopni Celsjusza. W połączeniu z podgrzewanymi fotelami, podgrzewany pas bezpieczeństwa może szybko zapewnić pasażerom komfort cieplny. W pojazdach elektrycznych układ klimatyzacji jest zasilany prądem z akumulatora, ponieważ nie ma tutaj użytecznego ciepła odpadowego, jak w przypadku silnika spalinowego. Zmniejszenie ilości prądu z akumulatora wykorzystywanego do ogrzewania wnętrza pojazdu może pozwolić na zwiększenie zasięgu pojazdu nawet o 15 procent przy zastosowaniu ogrzewania kontaktowego i zmniejszeniu wykorzystania konwencjonalnych systemów klimatyzacji. Inne zalety podgrzewanego pasa bezpieczeństwa firmy ZF decydują o jego szerokiej akceptacji wśród kierowców i pasażerów: Zachowuje się on jak konwencjonalny pas bezpieczeństwa, a jego działanie jest również identyczne.
Firma ZF zastosowała w tej innowacji specjalną metodę przetwarzania tekstyliów. Przewodniki grzewcze są wplecione w strukturę pasów bezpieczeństwa. Elementy kontaktowe elektrycznych obwodów grzewczych są umieszczone w taki sposób, że nie przeszkadzają w obsłudze lub zwijaniu pasów. Specjalne zwijacze pasów w innych miejscach montażu nie są konieczne. Ponieważ wszystkie istotne cechy pasa bezpieczeństwa pozostają takie same, nie ma żadnych dodatkowych procedur ani kwalifikacji dla producentów OEM. Podgrzewane pasy bezpieczeństwa w żaden sposób nie ustępują swoim konwencjonalnym odpowiednikom pod względem ochrony pasażerów.
Priorytetowe bezpieczeństwo
Wrażenia pasażerów i potencjalny poziom bezpieczeństwa ulegają poprawie dzięki zmniejszeniu objętości koniecznej odzieży. Dzięki temu pas może przylegać znacznie bliżej ciała, a zarazem zapewniać bezpieczeństwo i ochronę pasażera podczas kolizji.
Fot. ZF
Komentarze (0)