Zagraniczne

Wydarzenia

6 miesięcy temu  12.01.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Lexus LBX Morizo RR na targach w Tokio

Lexus LBX Morizo RR Concept został zaprezentowany podczas Tokyo Auto Salon 2024. Sportowy samochód stworzono we współpracy z Akio Toyodą, prezesem Zarządu i dyrektorem reprezentatywnym Toyota Motor Corporation.

To sportowy prototyp zbudowany na bazie najnowszego miejskiego crossovera marki. LBX Morizo RR Concept napędzany jest trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 l i oznaczeniu G16E-GTS. Jednostka napędowa rozwija moc 305 KM/224 kW przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm, który osiągany jest w zakresie 3250 – 4600 obr./min. Auto wyposażono w ośmiobiegową, automatyczną przekładnię Direct Shift oraz w stały napęd na cztery koła sterowany elektronicznie.

Wszystkie kluczowe elementy LBX-a zostały dostrojone pod kątem jak najlepszych osiągów. Długość auta pozostała taka sama (4190 mm), ale usportowiony crossover jest szerszy o 20 mm (1845 mm), a także niższy o 10 mm (1535 mm). Przednie zawieszenie to kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano podwójne wahacze. Na przednich i tylnych kołach są wentylowane hamulce tarczowe, a auto porusza się na 19-calowych felgach aluminiowych z oponami w rozmiarze 235/45R19.

Nadwozie LBX-a Morizo RR Concept zostało dopracowane pod kątem aerodynamicznym, a wyjątkowość tej wersji podkreślają stylistyczne detale. Oprócz większych felg aluminiowych auto wyróżnia się także pomalowanymi na żółto zaciskami hamulców, anteną dachową oraz listwą grilla. We wnętrzu z tapicerką w kolorze Ochre pasy bezpieczeństwa też mają żółtą barwę. LBX Morizo RR Concept ma dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym lakier Sonic Chrome połączono z czarnym dachem.

Fot. Lexus

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony