Na tegorocznych targach Automechanika 2024 we Frankfurcie, TEXA ponownie zaskoczyła swoją innowacyjnością, prezentując najnowsze rozwiązania technologiczne dedykowane diagnostyce pojazdów.
Na imponującym stoisku o powierzchni ponad 700 metrów kwadratowych, podzielonym na sześć stref tematycznych, można było zapoznać się z najnowszymi produktami firmy. Kluczowym punktem prezentacji było wprowadzenie oprogramowania diagnostycznego IDC6, które wyznacza nowy standard w branży, szczególnie dzięki integracji z technologią sztucznej inteligencji.
IDC6 – nowy poziom diagnostyki
Oprogramowanie IDC6 to rewolucja w diagnostyce pojazdów, łącząca zaawansowaną technologię z prostotą użytkowania. Dzięki wbudowanej sztucznej inteligencji, IDC6 znacznie upraszcza pracę mechaników, oferując szybki dostęp do najważniejszych informacji diagnostycznych i sugerując rozwiązania problemów na podstawie zgromadzonych danych. Użytkownicy mogą korzystać z takich funkcji jak AI Global Search oraz AI Intelligent Diagnosis, które umożliwiają sprawniejsze i bardziej precyzyjne identyfikowanie usterek, co znacząco skraca czas naprawy. IDC6 dostosowuje się do nawyków użytkownika, ucząc się jego preferencji i sugerując najczęściej używane operacje.
Oprogramowanie to oferuje również zdalną diagnostykę i możliwość wykonywania operacji chronionych, takich jak autoryzowane modyfikacje systemów pojazdu. Na uwagę zasłużyła również informacja, iż gama marek pojazdów w których oprogramowanie TEXA umożliwia odblokowywanie bramek Security Gateway poszerzyła się o pojazdy Mercedes-Benz, co jest istotnym ułatwieniem dla warsztatów. Dzięki temu mechanicy mogą wykonywać wszystkie niezbędne operacje diagnostyczne bez potrzeby korzystania z narzędzi autoryzowanych przez producenta. Funkcja ta jest dostępna bez dodatkowych opłat dla użytkowników korzystających z subskrypcji TEXPACK.
Podczas targów TEXA zaprezentowała także rozwiązania dedykowane pojazdom elektrycznym oraz hybrydowym. E-DIAG CHARGER to innowacyjna stacja ładowania i diagnostyki akumulatorów, która pozwala na kompleksowe zarządzanie systemami elektrycznymi pojazdów, oferując zarówno ładowanie, jak i diagnostykę stanu akumulatorów w czasie rzeczywistym. Kolejną nowością jest TC 160 – zaawansowany prostownik, który nie tylko ładuje akumulatory, ale także pozwala na ich regenerację i diagnostykę, co jest kluczowe w nowoczesnych pojazdach.
W strefie ADAS zaprezentowano RCCS 3 EVO, zaawansowane urządzenie do kalibracji kamer i radarów, które znacznie przyspiesza i ułatwia ustawienia systemów wspomagających kierowcę. Dzięki integracji z oprogramowaniem IDC6, narzędzie to zapewnia precyzyjne kalibracje, które są kluczowe dla bezpieczeństwa pojazdów.
Nowe tablety AXONE z oprogramowaniem IDC6
Nowe oprogramowanie IDC6 zostało zaprezentowane na trzech zaawansowanych tabletach z serii AXONE: NEMO LIGHT, NEMO PLUS oraz VOICE. Każdy z tych tabletów został zoptymalizowany do współpracy z IDC6, oferując różne poziomy zaawansowania dla użytkowników o różnych potrzebach. NEMO LIGHT to model podstawowy, idealny dla mniejszych warsztatów, które potrzebują prostego i wydajnego narzędzia diagnostycznego. NEMO PLUS oferuje większą moc obliczeniową i funkcje zaawansowane, natomiast NEMO VOICE jest najbardziej zaawansowanym modelem tabletów TEXA oferującym imponujące parametry techniczne, wyróżniające go w gramie tabletów dedykowany do warsztatów samochodowych.
Podczas targów nie zabrakło również urządzeń do obsługi nowoczesnych pojazdów. H2 Blaster, urządzenie do wodorowania silników, przyciągnęło uwagę wielu odwiedzających. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na efektywne usuwanie osadów z silników, co poprawia ich wydajność i żywotność.
Z kolei TXB 2, kolejna generacja testera diagnostycznego przeznaczonego dla środowisk BIKE oraz Marine, wzbudziła zainteresowanie specjalistów zajmujących się diagnostyką motocykli i jednostek pływających. To nowoczesne narzędzie oferuje zaawansowane funkcje diagnostyczne, które zaspokoją potrzeby najbardziej wymagających warsztatów.
Wśród innych prezentowanych produktów znalazły się takie rozwiązania jak ROTO CHECK, innowacyjny system do pomiaru geometrii pojazdów, który dzięki technologii „touchless” eliminuje potrzebę stosowania tradycyjnych uchwytów i celowników. ROTO CHECK zapewnia szybkie i precyzyjne pomiary, co znacząco przyspiesza proces diagnostyki w warsztacie.
TEXA zaprezentowała również NP 01 i GASBOX 2, najnowocześniejsze urządzenia do analizy emisji spalin, które są niezbędne w kontekście coraz bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących ochrony środowiska.
IDC6 – krok w przyszłość
Oprogramowanie IDC6 to nie tylko narzędzie diagnostyczne, ale także system, który będzie rozwijać się wraz z potrzebami użytkowników. Dzięki automatycznym aktualizacjom i zaawansowanej architekturze, IDC6 pozostanie zawsze na bieżąco z najnowszymi technologiami i wymaganiami rynku. Jego intuicyjny interfejs oraz wsparcie dla sztucznej inteligencji sprawiają, że warsztaty mogą pracować szybciej, dokładniej i z większą satysfakcją klientów.
Podsumowując, tegoroczne targi Automechanika 2024 we Frankfurcie były doskonałą okazją, by zaprezentować przyszłość diagnostyki motoryzacyjnej. Nowe oprogramowanie IDC6, innowacyjne urządzenia do pojazdów elektrycznych i hybrydowych oraz zaawansowane narzędzia do kalibracji i analizy emisji spalin pokazują, że TEXA nieustannie wyznacza nowe standardy w branży.
Fot. Texa
Komentarze (0)