Zagraniczne

Części i regeneracja

Wydarzenia

3 miesiące temu  19.10.2022, ~ Rafał Dobrowolski   

Stellantis na targach Equip Auto w Paryżu

Wczorajsza konferencja prasowa na stoisku Eurorepar-Distrigo potwierdza ambitne plany firmy. Stellantis ogłosił rozszerzenie swojej strategii wielomarkowej. A też mocno okopuje się na rynku aftermarket poprzez stworzenie specjalnej jednostki organizacyjnej i nowej etykiety SUSTAINera dla części i akcesoriów.

Stellantis rozszerza swoją strategię "One-stop-shop, Multi-brand". Wielomarkowy gigant przemysłu motoryzacyjnego mocno angażuje się na rynku części regenerowanych. To tylko kilka sygnałów z konferencji, która miała miejsce podczas trwających targów Equip Auto 2022 (18 do 22 października 2022, tereny targowe Paris Expo Porte de Versailles).

Przypomnijmy. Eurorepar Car Service to sieć serwisowa i naprawcza Grupy Stellantis i jeden z głównych atutów strategii obsługi posprzedażnej wielu marek pojazdów, takich jak: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram.

5 700 warsztatów na 20-lecie

Eurorepar to marka, która zadebiutowała w 2002 roku, a dziś chwali się jednym z największych asortymentów - to ponad 20 000 referencji produktów motoryzacyjnych (części zamienne, akcesoria, opony, oleje, materiały eksploatacyjne itp.).

Sieć Eurorepar Car Service działa w 30 różnych krajach. Spośród 5 700 warsztatów najwięcej działa w Europie: 1416 we Francji, 725 w Hiszpanii, 400 w Niemczech. A od ostatnich 12 miesięcy marka funkcjonuje już na rynkach Finlandii, Węgier, Czech, Chorwacji i Serbii. A też w Azji i Ameryce Południowej, w Afryce i na Bliskim Wschodzie. I rośnie w siłę , by wspomnieć, że tylko w ciągu ostatnich 9 miesięcy do sieci przyłączyło się 119 kolejnych warsztatów samochodowych.

Grupa Stellantis zamierza w najbliższych latach rozszerzyć działalność na kolejne kraje, zarówno poprzez Eurorepar Car Service, jak i poprzez rozwój lokalnych partnerstw.

Dochodowy biznes na rynku wtórnym

Podczas konferencji prasowej padła także zapowiedź powiększenia portfolio produktów, które stanowić mają ekonomiczną alternatywę dla części zamiennych, a wszystko w ramach obietnicy: dobra jakość, cena, wydajność. To o tyle istotne, że asortyment Eurorepar został pierwotnie opracowany z myślą o najczęściej kupowanych częściach, takich jak hamulce, elementy zawieszenia i paski rozrządu. Z biegiem czasu przybyło bardziej technicznych produktów, by wspomnieć łożyska kół, zestawy sprzęgieł, a też np. mechanizmy podnoszenia szyb w samochodach.

Od 5 miesięcy, w ramach specjalnie premiowanej za zakupy akcji sprzedażowej na platformie Distrigo rozszerzono asortyment w takich rodzinach produktów jak rozrząd (zestawy rozrządu i pompy wody), wydech (tłumiki i akcesoria, katalizator), części silnikowe (sprzęgło). Najnowszą propozycją są produkty do klimatyzacji (chłodnice), a też kolejne elementy zawieszenia (sprężyny śrubowe).

Odnotujemy wreszcie, że firma kontynuuje także rozwój i poszerzanie swojej szerokiej gamy części z gospodarki obiegowej pod znakiem SUSTAINera. Trzeba wiedzieć, że na krótko (11 października 2022 r.) przed targami Equip Auto 2022, firma Stellantis ogłosiła kompleksowy plan dla swojej jednostki organizacyjnej ds. gospodarki o obiegu zamkniętym (Circular Economy Business Unit), który ma osiągnąć ponad 2 mld euro przychodów do 2030 roku i przyczynić się do realizacji ambitnego celu dekarbonizacji, jakim jest osiągnięcie do 2038 roku zerowej emisji dwutlenku węgla.

Etykieta SUSTAINera

W związku z rozszerzeniem działalności w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym wiodący na świecie producent samochodów wprowadza nową etykietę SUSTAINera dla części i akcesoriów, informującą, że na tych częściach zaoszczędzono do 80% materiałów i 50% energii w porównaniu z ich odpowiednikami w postaci nowych części.

We wrześniu Stellantis ogłosił, że wiodący Ośrodek ds. gospodarki o obiegu zamkniętym zostanie uruchomiony w 2023 roku w zakładzie w Mirafiori we Włoszech. To nowe centrum pozwoli na rozszerzenie obecnej działalności firmy Stellantis i wsparcie w Europie jej modelu biznesowego uwzględniającego wszystkie aspekty życia produktu znanego pod nazwą „cradle-to-cradle” ("od kołyski do kołyski"), czyli model projektowania produktu uwzględniający wszystkie aspekty jego życia tak, aby móc w 100 % wykorzystać taki ponownie.

W Mirafiori będzie prowadzona regeneracja i demontaż samochodów oraz regeneracja części, z zamiarem dalszej globalnej ekspansji. Jak czytamy: jednostka organizacyjna ds. gospodarki o obiegu zamkniętym rozszerza swoje rygorystyczne, kompleksowe podejście oparte na strategii 4R – Reman, Repair, Reuse, Recycle – by spełnić etyczne zobowiązania firmy związane z przyszłością i zapewnić grupie Stellantis określoną wartość finansową. W komunikacie prasowym pada zapowiedź „agresywnego zwiększania wolumenu i rozszerzania działalności na kolejne kraje”.

Fot. Stellantis

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony