Wczorajsza konferencja prasowa na stoisku Eurorepar-Distrigo potwierdza ambitne plany firmy. Stellantis ogłosił rozszerzenie swojej strategii wielomarkowej. A też mocno okopuje się na rynku aftermarket poprzez stworzenie specjalnej jednostki organizacyjnej i nowej etykiety SUSTAINera dla części i akcesoriów.
Stellantis rozszerza swoją strategię "One-stop-shop, Multi-brand". Wielomarkowy gigant przemysłu motoryzacyjnego mocno angażuje się na rynku części regenerowanych. To tylko kilka sygnałów z konferencji, która miała miejsce podczas trwających targów Equip Auto 2022 (18 do 22 października 2022, tereny targowe Paris Expo Porte de Versailles).
Przypomnijmy. Eurorepar Car Service to sieć serwisowa i naprawcza Grupy Stellantis i jeden z głównych atutów strategii obsługi posprzedażnej wielu marek pojazdów, takich jak: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram.
5 700 warsztatów na 20-lecie
Eurorepar to marka, która zadebiutowała w 2002 roku, a dziś chwali się jednym z największych asortymentów - to ponad 20 000 referencji produktów motoryzacyjnych (części zamienne, akcesoria, opony, oleje, materiały eksploatacyjne itp.).
Sieć Eurorepar Car Service działa w 30 różnych krajach. Spośród 5 700 warsztatów najwięcej działa w Europie: 1416 we Francji, 725 w Hiszpanii, 400 w Niemczech. A od ostatnich 12 miesięcy marka funkcjonuje już na rynkach Finlandii, Węgier, Czech, Chorwacji i Serbii. A też w Azji i Ameryce Południowej, w Afryce i na Bliskim Wschodzie. I rośnie w siłę , by wspomnieć, że tylko w ciągu ostatnich 9 miesięcy do sieci przyłączyło się 119 kolejnych warsztatów samochodowych.
Dochodowy biznes na rynku wtórnym
Podczas konferencji prasowej padła także zapowiedź powiększenia portfolio produktów, które stanowić mają ekonomiczną alternatywę dla części zamiennych, a wszystko w ramach obietnicy: dobra jakość, cena, wydajność. To o tyle istotne, że asortyment Eurorepar został pierwotnie opracowany z myślą o najczęściej kupowanych częściach, takich jak hamulce, elementy zawieszenia i paski rozrządu. Z biegiem czasu przybyło bardziej technicznych produktów, by wspomnieć łożyska kół, zestawy sprzęgieł, a też np. mechanizmy podnoszenia szyb w samochodach.
Od 5 miesięcy, w ramach specjalnie premiowanej za zakupy akcji sprzedażowej na platformie Distrigo rozszerzono asortyment w takich rodzinach produktów jak rozrząd (zestawy rozrządu i pompy wody), wydech (tłumiki i akcesoria, katalizator), części silnikowe (sprzęgło). Najnowszą propozycją są produkty do klimatyzacji (chłodnice), a też kolejne elementy zawieszenia (sprężyny śrubowe).
Odnotujemy wreszcie, że firma kontynuuje także rozwój i poszerzanie swojej szerokiej gamy części z gospodarki obiegowej pod znakiem SUSTAINera. Trzeba wiedzieć, że na krótko (11 października 2022 r.) przed targami Equip Auto 2022, firma Stellantis ogłosiła kompleksowy plan dla swojej jednostki organizacyjnej ds. gospodarki o obiegu zamkniętym (Circular Economy Business Unit), który ma osiągnąć ponad 2 mld euro przychodów do 2030 roku i przyczynić się do realizacji ambitnego celu dekarbonizacji, jakim jest osiągnięcie do 2038 roku zerowej emisji dwutlenku węgla.
Etykieta SUSTAINera
W związku z rozszerzeniem działalności w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym wiodący na świecie producent samochodów wprowadza nową etykietę SUSTAINera dla części i akcesoriów, informującą, że na tych częściach zaoszczędzono do 80% materiałów i 50% energii w porównaniu z ich odpowiednikami w postaci nowych części.
We wrześniu Stellantis ogłosił, że wiodący Ośrodek ds. gospodarki o obiegu zamkniętym zostanie uruchomiony w 2023 roku w zakładzie w Mirafiori we Włoszech. To nowe centrum pozwoli na rozszerzenie obecnej działalności firmy Stellantis i wsparcie w Europie jej modelu biznesowego uwzględniającego wszystkie aspekty życia produktu znanego pod nazwą „cradle-to-cradle” ("od kołyski do kołyski"), czyli model projektowania produktu uwzględniający wszystkie aspekty jego życia tak, aby móc w 100 % wykorzystać taki ponownie.
W Mirafiori będzie prowadzona regeneracja i demontaż samochodów oraz regeneracja części, z zamiarem dalszej globalnej ekspansji. Jak czytamy: jednostka organizacyjna ds. gospodarki o obiegu zamkniętym rozszerza swoje rygorystyczne, kompleksowe podejście oparte na strategii 4R – Reman, Repair, Reuse, Recycle – by spełnić etyczne zobowiązania firmy związane z przyszłością i zapewnić grupie Stellantis określoną wartość finansową. W komunikacie prasowym pada zapowiedź „agresywnego zwiększania wolumenu i rozszerzania działalności na kolejne kraje”.
Fot. Stellantis
Komentarze (0)